چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۷۶۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

مرغداران بر مبنای ارز دولتی خوراک طیور دریافت نکرده‌اند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: دان مرغ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده اما بر مبنای این قیمت هیچگاه به دست مرغداران نرسیده است.

حبیب الله نیکزادی پناه  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص عدم دسترسی مرغداران کشور به نهاده‌های وارداتی با ارز 4 هزار و 200تومانی، گفت: در خصوص واردات انحصاری دان مرغ همواره مباحثی مطرح شده اما متاسفانه در این زمینه اقدامات لازم صورت نگرفته تا این انحصار شکسته شود.

واردات نهاده‌های دامی از انحصار خارج شود

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اجازه داده شود تا افراد دیگری نیز وارد عرصه واردات نهاده‌های دامی و مورد نیاز مرغ‌داری‌ها شوند، تصریح کرد: هر فعالیتی که انحصاری شود قدرت تصمیم گیری در اختیار فرد قرار می‌گیرد.


دلیلی برای واردات نهاده‌های دامی توسط یک فرد وجود ندارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این سوال در زمینه واردات دان مرغ و سایر نهاده‌های دامی همواره مطرح است که چرا خود وزارت جهاد کشاورزی و یا شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به واردات نمی‌کند، ادامه داد: چه دلیلی وجود دارد که بخش زیادی از دان مرغ و نهاده‌های دامی توسط یک فرد به کشور وارد می‌شود.

بالا بودن کرایه حمل و نقل بهانه‌ای برای گرانی دان مرغ

وی با تاکید بر اینکه دان مرغ با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد شده اما بر مبنای این قیمت هیچگاه به دست مرغداران نرسیده است، عنوان کرد: تحت عناوین مختلف همانند مسائل گمرکی و هزینه بالای حمل و نقل دان مرغ با قیمت بالاتری به دست مرغداران می‌رسد، وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان‌های نظارتی باید نظارت بسیار بیشتری در زمینه واردات دان مرغ داشته باشد.

دان مرغی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد شده را بر اساس ارز نیمایی به فروش می‌رسانند
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هرچند در حال حاضر نهاده‌های دامی با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود اما دان مرغی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد شده را بر اساس ارز نیمایی به فروش می‌رسانند، خاطرنشان کرد: در زمینه تجارت کشور هیچگونه سیستمی وجود ندارد که مشخص کند چه میزان کالا وارد شده، چه مقداری از آن به فروش رفته و مانده آن به چه میزانی است تا مانده محصول بر اساس ارزی که وارد شده به فروش برسد.
(چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها