چهارشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۷۶۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس سرویس عمومی

اجرای پروژه‌های بسته بندی کشاورزی در چالدران/ظرفیتهای عظیم اشتغال در روستا

واحدهای بسته‌بندی عسل، حبوبات و خشکبار با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و از محل اعتبارات اشتغال‌زایی بنیاد علوی تا 7 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اولین واحد شهرک صنعتی شهرستان چالدران که به همت بنیاد علوی و در راستای طرح ملی آبادانی و پیشرفت شهرستان چالدران اجرا خواهد شد، شامل واحدهای بسته‌بندی عسل و حبوبات و خشکبار است که با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و از اعتبارات اشتغال‌زایی بنیاد علوی مصوب گردیده تا 7 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
این واحد با ظرفیت بسته‌بندی بیش از 2 هزار تن در سال و با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از 45 نفر تا ایام دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین واحد پرورش دام (گوساله) صنعتی 100 رأسی با حضور سعیدی‌کیا در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
شایان ذکر است که این واحد ظرفیت تولید بیش از 80 تن گوشت را در سال دارد و می‌تواند بخشی از نیازهای مصرف منطقه را تأمین کند، همچنین واحد با استفاده از 7 میلیارد ریال از اعتبارات بنیاد علوی به بهره‌برداری رسیده است.
از دیگر برنامه‌های رئیس بنیاد مستضعفان در چالدران بازدید از طرح صنعتی پرورش 600 رأسی (شترمرغ) با اعتبار بالغ بر 80 میلیارد ریال از اعتبارات اشتغال‌زایی بنیاد علوی، بازدید از کارگاه‌های ریسندگی و تولید نخ از پشم گوسفند، بازدید از کارگاه جوجه‌کشی، بازدید از کارگاه نمونه تولید عسل و نیز بازدید از طرح توان‌افزایی جوامع است.
در راستای تحقق طرح رشد و آبادانی شهرستان چالدران تاکنون بیش از 900 پرونده اخذ تسهیلات خرد روستایی درون صندوق‌های طرح آبادانی شهرستان تشکیل شده است که از این تعداد پرونده، بیش از 273 طرح به بهره‌برداری رسیده است.

(چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸) ۰۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها