سه شنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۷۳۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید طلای سرخ به ۵۰۰ تن می‌رسد/حداکثر قیمت هر کیلو زعفران ۱۲ میلیون تومان

حسینی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و استقبال کشاورزان از توسعه کشت پیش بینی می‌شود که تولیدزعفران در سال زراعی پیش رو به ۵۰۰ تن برسد.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۸ میلیون و حداکثر ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است.
وی افزود: علی رغم پیش بینی افزایش تولید و ازدیاد عرضه، صادرکنندگان به سبب مسئله برگشت ارز به سامانه نیما بلاتکلیف هستند، این در حالی است که دولت راه حل مشخصی پیش روی آن‌ها نمی‌گذارد.
حسینی قیمت زعفران در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار بعید است که کاهش قیمت زعفران استمرار یابد، ضمن آنکه به سبب هزینه‌های کنونی تولید که کشاورزان متحمل می‌شوند، قیمت‌های کنونی مطلوب نیست.
حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه امکان رقابت صادرکنندگان در برابر قاچاقچیان وجود ندارد، بنابراین تا زمانی که معضل بازگشت ارز حل نشود، نمی‌توان پیش بینی کرد که بازار به کدام سمت و سو می‌رود.
عضو شورای ملی زعفران با اشاره به راهکار اساسی رفع معضل پیش روی صادرکنندگان بیان کرد: اگر ارز حاصل از صادرات به صورت توافقی به واردکننده واگذار شود، صادرات و واردات روند عادی خود را طی می‌کند، همانگونه که در دهه ۷۰ معضل بازگشت ارز به همین شکل مرتفع شد.
وی با انتقاد از تاخیر گمرک در اعلام آمار صادرات زعفران گفت: اگرچه بنا بر آمار گمرک تا پایان فروردین ۱۲ تن زعفران به بازار‌های هدف صادر شده، اما با وجود پیگیری‌های مکرر از آن تاریخ به بعد آمار جدیدی در دسترس قرار نگرفته است.
عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: با وجود کاهش قیمت زعفران، تولیدکنندگان سعی می‌کنند با افزایش بهره وری، کیفیت محصول و رونق صادرات به نوعی افت قیمت در بازار داخل را جبران کنند که در صورت استمرار موانع صادرات، دیگر امیدی به تولید ندارند.
عضو شورای ملی زعفران در پایان درباره آخرین وضعیت تولید طلای سرخ تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و استقبال کشاورزان از توسعه کشت زعفران پیش بینی می‌شود که تولید این محصول در سال زراعی پیش رو به ۵۰۰ تن برسد.

(سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها