سه شنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۶۷۳۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس اقتصاد

بررسی نحوه بازگشت ارز صادراتی با تشکیل کارگروه

دژپسند گفت: کارگروه ویژه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای بررسی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات تشکیل شد.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه¬ هشتاد و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت¬ و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: فعالان اقتصادی درباره بخشنامه ¬بانک مرکزی مبنی بر¬ بازگشت ارز حاصل از صادرات دغدغه‌هایی داشتند و از آنجا که این موضوع نیاز به دقت زیادی داشت کارگروه ویژه‌ای با حضور معاون اقتصادی¬ وزیر اقتصاد، معاون وزیر صمت، معاون بانک مرکزی، نماینده اتاق بازرگانی، نماینده قوه قضاییه و نماینده مجلس تشکیل شد تا با بررسی بیشتر این موضوع، آن را در جلسه بعدی شورا مطرح کند و درباره آن تصمیم گیری کنیم.
دژپسند درباره میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات افزود: امسال بخشی از ارز‌هایی که سال گذشته به چرخه اقتصاد وارد نشده بود در سه ماهه نخست به چرخه اقتصاد برگشت و حرکتی که صادرکنندگان در این باره نشان دادند قابل قدردانی است البته امیدواریم ارزی که به چرخه اقتصادی می‌آید رونق تولید را در بر داشته باشد.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۵¬ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است که یک میلیارد دلار آن مربوط به شرکت‌های کوچک و متوسط بوده و اگر همین روند ادامه یابد امیدوارکننده است.
دژپسند ادامه داد:  ۴۰ میلیارد دلاری که قبلا گفته شد به چرخه اقتصاد نیامده است با ضرایبی که بانک مرکزی اعمال کرد و با توجه به برخی از محدودیت‌ها این عدد متفاوت خواهد بود البته آنچه که نماینده بانک مرکزی در جلسه اعلام کرد از سال گذشته و امسال در مجموع ¬ هجده و نیم میلیارد دلار ارز به چرخه اقتصاد بازگشته است.
وزیر اقتصاد¬ در خصوص خبری مبنی بر اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی نیز گفت: هم اکنون بانک‌ها خرده سپرده‌های بانکی را جمع و در قالب تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط، پرداخت می‌کنند که این اقدام، خود جریانی برای رونق بخشی تولید است ضمن اینکه هم اکنون از سپرده‌های بانکی مالیات اخذ نمی‌شود.

(سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها