دوشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۸:۳۶
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۷۳۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ناوگان کمباین برداشت گندم باید نوسازی شود

کشاورز گفت: با استفاده از خط اعتباری مکانیزاسیون، ناوگان فرسوده کمباین برداشت گندم در استان‌ها طی ۲ سال باید نوسازی شود.

عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی در هفتادمین جلسه کمیته فنی گندم گفت: شرکت‌های سازنده کمباین باید موظف به نصب سامانه پایش ضایعات و عملکرد برداشت در کمباین باشند و این موضوع باید اجباری باشد.
وی با اشاره به اینکه کشور نیاز به نوسازی ناوگان کمباین دارد، گفت که لازم است سالانه حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه کمباین تأمین شود و سازندگان در این زمینه نیز باید تلاش کنند.
وی تصریح کرد: مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی باید مشکلات و موضوع آورده و وثیقه کشاورزان برای خرید کمباین را به منظور استفاده از تسهیلات، مورد پیگیری و بررسی قرار دهد و مشکلات موجود را اصلاح و رفع نماید.
کشاورز خاطرنشان کرد: در استان‌ها باید اکیپ برداشت با مدیریت ادارات فناوری‌های مکانیزه تشکیل شود و آموزش‌های لازم را به کمباین داران ارائه کنند.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: استان‌هایی که از ناوگان فرسوده کمباین در برداشت استفاده می‌کنند طی ۲ سال باید با توجه به امکان استفاده از خط اعتباری مکانیزاسیون نسبت به نوسازی ناوگان کمباین اقدام کنند.
کشاورز با تاکید بر اینکه باید گزارش‌ها و موارد مطرح شده در خصوص سامانه‌های فرآوری بذر گندم در کشور جدی گرفته شوند و از نقطه نظرات استقبال و بهره‌برداری شود، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های بوجاری باید مطابق با استاندارد‌های موجود کار کنند تا هم از زیان مادی و هم از هدر رفت بذر جلوگیری شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی به شرکت‌های سازنده داخلی توصیه کرد: برای به روز کردن دستگاه‌های خود برنامه داشته باشند و همچنین دستگاه‌ها هر چند سال یکبار باید جایگزین، اصلاح و بازسازی شوند و آموزش اپراتور‌ها باید با همکاری انجمن تولیدکنندگان بذر اصلاح شده همزمان انجام گیرد.

(دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸) ۱۸:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها