دوشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۷۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

تدوین محور‌های هفت گانه وزارت صمت برای رونق تولید/ با بخش خصوصی تحریم را شکست دادیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محور‌های هفت گانه وزارت صمت برای رونق تولید تدوین شده است.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران گفت: از تشکل‌هایی که در برگزاری مراسم همکاری کردند، تشکر می‌کنم و از نمایندگان مجلسی که علی‌رغم تعطیلی مجلس در این‌ مراسم حضور داشتند، تشکر می‌کنم.
وی افزود: حضور اعضای هیئت دولت در این مراسم خود پیام دارد و این حضور به معنای اعلام حمایت از صنعت و معدن و حوزه تولید است. شرایط جنگ اقتصادی را قبول داریم و متناسب با آن جلو آمدیم، یکسال از این جنگ و ۱۴ ماه از آغاز تحریم‌های جدید گذشته است.
وزیر صمت تصریح کرد: صنعتگران ما در این شرایط جنگ اقتصادی جهادگرانه عمل کردند. سخت‌ترین تحریم‌ها بر ما اعمال شد و پیش بینی تعطیلی تولید را تا پایان سال ۹۷ داشتند که این نقشه با همت صنعتگران نقشه بر آب شد.
وی ادامه داد: پیش بینی دشمن در بخش صنعت محقق شد، صنعتگران راه‌های جدیدی را ایجاد و ابداع کردند. برنامه‌های منظمی برای امسال داریم، شاه بیت کار ما پارسال حفظ تولید موجود بود و امسال این راه را ادامه و تکمیل خواهیم کرد.
به گفته رحمانی، امسال نهضت ساخت داخل و فعالسازی معادن راه افتاده است.
وزیر صمت اظهار کرد: صنعت ریلی، دریایی، سیمان، قطعات، خودرو و غیره را به سمت تعمیق ساخت داخل و داخلی سازی پیش می‌بریم.
وی گفت: محور‌های هفت گانه وزارت صمت برای امسال تدوین شده است.
رحمانی با بیان اینکه در حوزه پوشاک در ساخت داخل به موفقیت‌های خوبی دست یافتیم و واردات کاهش یافته است، گفت: با افتخار می‌گویم که با همین بخش خصوصی تحریم را شکست دادیم. تدوین استراتژی صنعتی برای رونق تولید را بخش خصوصی بر عهده بگیرد و از همین امروز کار را شروع کنید.
وزیر صمت گفت: این ظرفیت را داریم که تا ۱۰ سال آینده همه واحد‌های واگن سازی سه شیفت هم کار کنند، اما نقدینگی و تامین مالی باید مدنظر واقع شود.
وی تصریح کرد: تامین مالی پروژه‌ها از محور‌های تدوینی امسال هم هست. منابع ما محدود است، اما تخصیص این منابع باید بهینه باشد.
رحمانی اظهار کرد: در حوزه صادرات، برنامه صادرات به ۱۵ کشور نزدیک و همسایه را داریم و بازدید‌های میدانی از واحد‌های تولیدی را در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در مبارزه با رانت و فساد هیچ ملاحظه‌ای نداریم، همان‌گونه که در حمایت از تولید محدودیتی نداریم.
به گفته رحمانی وزارت صمت به سمت تکمیل سامانه‌های الکترونیکی و الکترونیکی شدن قدم برداشته است.
وزیر صمت افزود: برای ارایه سامانه‌ای الکترونیکی برای عرضه و رصد محصولات از تولید تا آخرین حلقه عرضه برنامه ریزی کردیم.
رحمانی گفت: بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معدنی آماده افتتاح و بهره برداری داریم. ارتباط با تشکل‌ها و صنعتگران باید در دستور کار مدیران مجموعه وزارت صمت و استان‌ها قرار بگیرد.

(دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها