دوشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۷۰۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

ظرفیت‌های تجاری ایران با ۱۵ کشور همسایه فعال شود

وزیر صمت در جلسه هماهنگی سفر قریب الوقوع خود به کشور پاکستان، بر لزوم شناسایی دقیق و فعال سازی همه ظرفیت‌های تجاری با ۱۵ کشور همسایه ایران تاکید کرد.

رضا رحمانی وزیر صمت در جلسه هماهنگی سفر قریب الوقوع خود به کشور پاکستان، بر لزوم شناسایی دقیق و فعال سازی همه ظرفیت‌های تجاری با ۱۵ کشور همسایه ایران تاکید کرد و گفت: برای برقراری مبادلات تجاری مناسب با کشور‌های همسایه، ضرورت دارد روی نیاز‌های کالایی آن‌ها مطالعه دقیقی داشته باشیم.
وی با اشاره به دیدار اخیر خود با سفیر پاکستان به منظور ارتقای مبادلات تجاری دو طرف، گفت: بسیاری از اقلام کالایی تولیدی ایران، مشتریان خوبی در همین کشور‌های همسایه دارد که باید برای معرفی و بازاریابی صحیح این کالا‌ها اقدامات بهتری انجام شود.
رحمانی افزود: بیش از ۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به کشور‌های همسایه است، ولی با لحاظ ظرفیت‌های تجاری موجود در میان، به راحتی می‌توانیم میزان صادرات خود را به این کشور‌ها افزایش دهیم.
وزیر صمت با اشاره به سفر خود به کشور پاکستان برای افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی دو طرف گفت: افزایش مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان که هم اکنون بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، می‌تواند نقطه عطف آغاز همکاری‌ها و توسعه روابط تجاری ایران با سایر کشور‌های همسایه خود باشد.
فعال سازی استان‌های مرزی در توسعه صادرات
رحمانی با تاکید بر اهمیت توجه به استان‌های مرزی برای توسعه صادرات و تنظیم بهتر مبادلات تجاری ایران با کشور‌های همسایه، گفت: اختیارات لازم به استان‌های مرزی اعطا خواهد شد تا با همراهی و همکاری تشکل‌های بخش خصوصی، بتوانند تحرک مناسبی در روابط تجاری ایران با کشور‌های همسایه فرآهم آورند.
وی افزود: مبنای توسعه فعالیت‌های تجاری کشور بخش خصوصی و تشکل‌های مرتبط با آن هاست و باید با بکارگیری ظرفیت‌های بالقوه این بخش به نوعی روی توانمندی‌های آن‌ها بیش از پیش سرمایه گذاری کنیم.

(دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها