یکشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۶۸۲
گزارشگر : ۳۶۳۲
جهاد کشاورزی
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز پروژه افزایش بهره وری محصولات دیم در استان کرمانشاه

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از آغاز پروژه افزایش بهره وری محصولات دیم در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این پروژه روش کشاورزی مقرون به صرفه به نام کشاورزی حفاظتی و با حداقل خاک ورزی را به کشاورزان دیمکار معرفی می کند که باعث افزایش عملکرد مزارع می شود.

مهندس عباس کشاورز در بازدید از وضعیت مزارع  استان با بیان این مطلب، اقزود:  ظرف ۴ سال ۸۰ درصد مزارع دیم استان های کرمانشاه، همدان و کردستان به این سمت سوق پیدا خواهد کرد.

وی با قدردانی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مدیران شهرستانها، محققین و کارشناسان گفت: جهش جدیدی در انتقال یافته های تحقیقاتی اتفاق افتاده و کشاورزان سریع به یافته ها دسترسی پیدا کرده اند.

کشاورز، حضور بیشتر کارشناسان در مزرعه را هم به نفع تولید ملی و هم کشاورزان برشمرد و افزود: حضور کارشناسان در مزارع ،کشاورزی را به سمت علمی تر شدن سوق داده است.

کشاورز خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات مطلوب در بخش کشاورزی تامین و توزیع بذر باکیفیت بوده که باعث شده وضعیت مزارع مطلوب باشد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: توجه مدیریت جهاد کشاورزی استان، تولیدکننده و کشاورزان به کیفیت بذور باعث ارتقاء کیفیت بذور شده است.

کشاورز اضافه کرد: بذور با تنوع و به وفور وجود داشته به طوری که در بررسی وضعیت مزارع کشاورزان نارسایی بذور مشاهده نشد.

مهندس کشاورز وضعیت کنترل علف هرز، آفات و بیماری ها در مزارع استان را مطلوب دانست و گفت: مدیریت به موقع عوامل خسارت زا از جمله سن گندم به خوبی صورت گرفته است.

کشاورز اتفاق مطلوب دیگر را مصرف به موقع و به اندازه کودهای شیمیایی در مزارع برشمرد که به صورت منطقی در اختیار کشاورز قرار داشته است.

(یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸) ۱۰:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها