یکشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۶۸۱
گزارشگر : ۳۶۳۲
جهاد کشاورزی
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ضرورت ایجاد زنجیره های تولید توسط دامداران و تشکل های دامی

معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از دامداران و تشکل های دامی خواست تا زنجیره های تولید را در این بخش تشکیل و بازاررسانی گوشت قرمز را انجام دهند.

دکتر مرتضی رضایی یه همراه نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در دومین روز ازحضور خود در گیلان به شهرستان لنگرود سفر کرد و در بازدید از دامداری های سنتی مناطق ییلاقی حمایت جدی وزارتخانه از دامداران سنتی را ضروری دانست.

وی اذعان داشت: با توجه به بارندگی های خوب طی چند ماه اخیر در سطح کشور و حاصلخیزی مراتع، علاوه بر افزایش زایش دام ها، علوفه رایگان در اختیار بخش عشایری و روستاییان قرار می گیرد که منجر به کاهش هزینه های تولید و کاهش قیمت گوشت در سراسر کشور شده و روند کاهش قیمت ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان در جریان این بازدید گزارشی از تولیدات دامی استان گیلان ارائه نمود و گفت: قریب ۴۸ هزار تن محصولات دامی در گیلان تولید می شود که این استان را در جایگاه دوازدهم کشور قرار داده است.

مهندس علی درجانی با بیان این که بالغ بر یک میلیون و ۲۸۰هزار راس دام در استان گیلان موجود است، افزود: ۲۷ هزار تن گوشت قرمز و ۲۶۶هزار تن شیر تولیدات لبنی دامداران گیلانی است.

(یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸) ۱۰:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها