شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۶۷۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

وزیر جهاد کشاورزی: چابهار مستعد کشت آناناس است

وزیر جهادکشاورزی گفت: چابهار با توجه به آب و هوای مناسب مستعد کشت آناناس است و می تواند موجب اشتغال و توسعه این منطقه شود.

محمود حجتی در بازدید از گلخانه کشت آناناس در چابهار اظهار داشت: وضعیت گرمایی و تابش نور خورشید در سطح این شهرستان بهترین شرایط را برای توسعه و تولید گیاهان گرمسیری فراهم کرده است.
وی گفت: واردات نهال آناناس در کشور را از ۲ سال گذشته شاهد بودیم و می توان با کشت این محصول در مناطقی نظیر چابهار به توسعه آن کمک کرد.
عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: کشت آناناس در گلخانه و زمین های کوچک خانگی را نیز می توان انجام و میوه آن را برداشت کرد.
معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و مدیر جهاد کشاورزی چابهار اظهار داشت: به دلیل موقعیت جغرافیایی چابهار از بهترین مناطق برای ایجاد گلخانه محسوب می‌شود به همین سبب باید کاشت محصولی نظیر آناناس که بازارپسندی مناسبی دارد افزایش پیدا کند.
نورالدین میرلاشاری به نخستین برداشت میوه آناناس کشور در چابهار اشاره کرد و افزود: نخستین میوه آناناس این شهرستان با حضور معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار سیستان و بلوچستان در نیمه دوم خرداد برداشت شد که نوید دهنده آینده‌ای درخشان برای توسعه باغات این میوه است.
وی گفت: ۸۰۰ اصله نهال در ایستگاه تحقیقاتی دبیرستان شیلات شهر چابهار و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال آناناس در ایستگاه تحقیقات باهوکلات کشت شده که هم اینک برداشت آن آغاز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی چابهار افزود: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد و دمای مناسب می‌تواند به قطب کشاورزی شرق کشور تبدیل شود و در تولید و اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.
وی بیان کرد: تولید پاچوش و میوه آناناس در دستور کار است و در آینده توسعه این محصول را در باغات و گلخانه‌های سواحل مکران شاهد خواهیم بود.
میرلاشاری گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی، چابهار از بهترین مناطق در بخش گلخانه است و باید کشت محصول آناناس که بازارپسندی مناسبی دارد افزایش پیدا کند.

(شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸) ۱۳:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها