پنج شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۶۵۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

قیمت سیب زمینی در ۱۵ روز آینده کاهش می یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: قیمت کنونی سیب زمینی تا ۱۵ روز دیگر به احتمال فراوان کاهش می یابد.

اکبر فتحی نوسان موجود در قیمت سیب زمینی را ناشی از فصل خاص برداشت و توزیع این محصول کشاورزی اعلام و اضافه کرد: همزمان نبودن عرضه و تقاضای سیب زمینی در ماه های خرداد و تیر به طور معمول همه ساله موجب افزایش قیمت می شود.
وی اظهار داشت: فاصله زمانی استان های سردسیر مثل آذربایجان شرقی و استان های گرمسیر برای برداشت سیب زمینی، به طور طبیعی فاصله زمانی بین عرضه و تقاضا ایجاد می کند که همین امر باعث افزایش قیمت ها شده است.
فتحی قیمت کنونی هر کیلوگرم سیب زمینی در آذربایجان شرقی را ۹ تا ۱۰ هزار تومان اعلام و یادآوری کرد: بر اساس تجربیات سال های قبل تا دو هفته دیگر قیمت این محصول تعدیل شده و به نرخ روزهای گذشته باز خواهد گشت.
وی پیش بینی کرد با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای سیب زمینی، قیمت این محصول طی ۱۵ روز آینده به حدود ۳ هزار تومان کاهش پیدا کند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات این مجموعه برای تثبیت و جلوگیری از هر گونه افزایش قیمت در محصولات و اقلام مورد نیاز مردم، کاهش و تثبیت قیمت گوشت مرغ را از جمله پیامدهای این اقدامات بیان کرد.
فتحی تامین نهاده های مرغداری های استان را از جمله دلایل مهم تثبیت قیمت گوشت مرغ بیان کرد و افزود: طی سه ماه اخیر بیش از ۴۰ هزار تن نهاده مورد نیاز مرغداری ها وارد آذربایجان شرقی شده است.
به گفته وی، در تامین و توزیع نهاده دامی در آذربایجان شرقی ۴۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت شده است.

(پنج شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸) ۱۰:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها