پنج شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۶۴۷
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

1200تن پیله تر ابریشم در کشور تولید شد

رییس مرکز نوغانداری کشور اعلام کرد: امسال تا پایان خرداد ماه یکهزار و 200 تن پیله تر ابریشم معادل ۸۵ درصد میزان پیش بینی شده توسط نوغانداری برداشت شده است.

" عدیل سروی " با بیان اینکه برداشت پیله تر ابریشم در استان‌های شمالی کشور همچنان ادامه دارد افزود: امسال تولید یکهزار و ۴۰۰ تن پیله تر پیش بینی شده که چنانچه به این میزان تولید دست پیدا کنیم رکورد ۱۰ ساله (۱۳۸۹) در این محصول شکسته خواهد شد.
به گفته وی، سال ۹۷ تولید پیله تر ۹ هزار و ۸۰۰ تن بود، اکنون تعداد استان‌هایی که فعالیت نوغانداری دارند از ۲۲ استان به ۳۱ استان رسیده و گیلان، خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی، مازندران، اصفهان و آذربایجان شرقی از استان‌های عمده تولید پیله تر در کشور محسوب می‌شوند.
رئیس مرکز نوغانداری کشور در عین حال از افزایش ۵۵ درصدی توزیع تخم نوغان در سال ۹۸ خبرداد و تصریح کرد: توزیع نوغان در کشور از ۲۵ هزار و ۷۰۰ جعبه در سال گذشته به ۳۹ هزار و ۷۰۰ جعبه در سال جاری افزایش داشت.
وی اضافه کرد: توزیع تخم نوغان درمناطق جنوبی و گرمسیری از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۷ آغاز شد و در مناطق سردسیری تا ۱۰ خرداد ماه ادامه داشت.
سروی درباره قیمت تخم نوغان گفت: امسال تخم هر جعبه نوغان به قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان و به صورت حمایتی از سوی دولت تأمین شد و حدود ۲۰ سال است که افزایش قیمت تخم نوغان را نداریم.
وی با بیان اینکه در هر جعبه ۲۷ هزار عدد تخم نوغان وجود دارد، گفت: امسال قیمت خرید تضمینی پیله تر ۲۱ درصد افزایش داشته، درحالی که قیمت این محصول در بازار بالاتر است.
پیش بینی تأمین ۴۰ درصد نخ ابریشم در داخل
سروی، میزان نیاز نخ ابریشم کشور را سالانه ۵۴۰ تن بیان کرد و افزود: سال گذشته ۲۸ درصد نیاز کشور به نخ ابریشم از طریق تولید پیله در داخل تأمین شد و پیش بینی می‌شود امسال ۴۰ درصد از نیاز کشور به نخ ابریشم با تولید پیله داخلی تأمین شود.
وی گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی وارد خرید توافقی پیله تر از نوغانداران شده و این اقدام به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افت قیمت انجام گرفته است.
رئیس مرکز نوغانداری کشور اظهارداشت: این سازمان در دو استان گلستان و گیلان خرید توافقی پیله تر ابریشم را انجام می‌دهد.

(پنج شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها