دوشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۵۹۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

بازار‌های تهران نیازمند ۸۰۰ بازرس صنفی برای نظارت

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تعداد بازرسان ناظر اصناف تهران بسیار کم است و باید حداقل به ۷۰۰ تا ۸۰۰ بازرس افزایش پیدا کند.

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به بهبود شرایط بازار‌ اقلام اساسی کشور ابراز کرد: انبار‌های وزارت صمت و بخش خصوصی با تمام قوا نیاز اقلام اساسی جامعه را ذخیره کرده اند و ما  مکرر از مردم می‌خواهیم از ذخیره اقلام اساسی نظیر قند، شکر، روغن و ... در منازل خود خودداری کنند.
وی با اشاره به اینکه با نظارت جدی سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت صمت و سازمان‌های مربوطه و همکاری اتاق اصناف، دیگر انبار احتکار اقلام اساسی مشاهده نشده است، گفت: با تاکید سازمان‌های نظارتی، تمام انباردار‌های بخش خصوصی نیز برای ذخیره اقلام اساسی دقت نظر دارند تا کسی به دنبال ذخیره اقلام با کسب منفعت شخصی نباشد.
نوده فراهانی ادامه داد: متاسفانه تعداد بازرسان رسمی ما در سطح تهران بزرگ برای سرکشی به بازار‌ها و جلوگیری از احتکار و یا گرانفروشی کافی نیست. معتقدم تهران بزرگ با جمعیت چند میلیونی، برای کنترل و نظارت بازارها نیازمند حداقل ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر است درحالی که ما برای کل تهران تنها ۱۸۰ بازرس رسمی داریم و این از لحاظ استاندارد جمعیتی کافی نیست.
رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: با وجود کاستی در تعداد بازرسان، اصناف تمام تلاش خود را به کار گرفت تا در روز‌های بحرانی بازار‌ها ، انضباط حکم فرما باشد.
نوده فراهانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تعداد بازرسان را افزایش نمی‌دهید؟ گفت: طبق قانون نظام صنفی، یک سوم درآمد ناشی از تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی مربوط به صنوف، متعلق به اتاق اصناف است. این یک سوم حقوق بازرسان ماست، اما متاسفانه مدتی است که این بودجه پرداخت نشده و اصناف در پرداخت حقوق بازرسان صنفی خود با کمبود بودجه مواجه شده است.
وی در پایان افزود: با وصول مطالبات معوقه از سازمان تعزیرات حکومتی امکان افزایش بازرسان صنفی را خواهیم داشت و نظارت‌ها برخط‌تر و دقیق‌تر اعمال خواهد شد.

(دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها