یکشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۵۶۵
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عرضه اولیه سهام شرکت سیمرغ در بورس

یکشنبه ۱۳۰ میلیون سهام سیمرغ به عنوان ۵۲۸ مین شرکت بورسی در بورس اوراق بهادار تهران عرضه اولیه می‌شود.

در راستای کاهش بنگاه‌داری بانکها، مقدار ۱۰ درصد سهام شرکت سیمرغ به عنوان ۵۲۸ مین شرکت بورسی روز یکشنه ۲ تیر ۹۸ در بورس تهران عرضه می‌شود.
 
بر اساس اطلاعیه ناظر بازار و مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران که در سامانه بورس تهران منتشر شده، به اطلاع کلیه فعالان بازار سرمایه می‌رسد، در روز یکشنبه ۲ تیر ۹۸ تعداد 130 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت سیمرغ (سیمرغ) به عنوان پانصدو بیست و هشتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده، در بورس اوراق بهادار تهران در بخش کشاورزی،شکار و فعالیت های خدماتی وابسته ، گروه پرورش حیوانات و طبقه نگهداری سایر حیوانات،تولید محصولات حیوانی طبقه بندی نشده در جای دیگر در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد سیمرغ به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.
 
به گزارش فارس، شرکت سیمرغ بزرگترین مجتمع مرغداری در خاورمیانه است که با قدمتی بیش از 39 سال و با داشتن 7 واحد تولیدی در 5 استان اصفهان، قزوین، خراسان،کرمان و یزد به عنوان بزرگترین تولید کننده تخم مرغ خوراکی در کشور فعالیت می‌کند.
 
شرکت سیمرغ سالانه توانایی تولید بیش از ۴۵ هزار تن تخم مرغ خوراکی ، 23 میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی و 4 میلیون قطعه جوجه یکروزه تخمگذار و پرورش یک میلیون و ۶۴۰ هزار قطعه پولت تخمگذار را داراست. علاوه بر آن ، شرکت با مجهز بودن به کارخانجات پیشرفته تهیه و بسته بندی خوراک دام و طیور سهمی بزرگ در تولید و تامین دان مورد نیاز کشور را نیز بر عهده دارد.
 
شرکت سیمرغ علاوه بر تولید انبوه تخم مرغ خوراکی ، فعالیتهای گسترده ای نیز در زمینه کشاورزی و باغبانی دارد که از آن جمله می‌توان به 220 هکتار باغ پسته اشاره نمود. شرکت سیمرغ به عنوان بزرگترین تولید کننده تخم مرغ خوراکی در کشور به دلیل همجواری سالنهای تولیدی با بخشهای بسته بندی بدون نیاز به جمع آوری تخم مرغ از فواصل دور و نزدیک و با توجه به تعدد و گستردگی مزارع تولیدی در نقاط مختلف کشور با تولید و توزیع روزانه تخم مرغ توانسته است تازه ترین تخم مرغ خوراکی را با بهترین کیفیت و طعم به دست مصرف کنندگان برساند که این یکی از ویژگی های غیر قابل رقابت شرکت سیمرغ محسوب می‌شود.
 
این شرکت دارای ۸۰ سالن تولید به ظرفیت تولید ۵۵ هزارتن تخم مرغ در سال است. سرانه مصرف تخم مرغ در ایران ۱۸۰ عدد در سال، در ژاپن ۳۳۳ عدد در سال و سرانه جهانی مصرف تخم مرغ ۳۰۰ عدد در سال است. 
(یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸) ۰۹:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها