شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۵۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مازندران می تواند ستون اتکای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی باشد

استاندار مازندران با استناد به این آمار که وابستگی کشور به درآمدهای نفتی در دولت تدبیر و امید به ۳۰ درصد رسیده است ، گفت : باید با افزایش تولید در بخش های مختلف وابستگی کشور به درآمد نفتی را کاهش داده و به صفر برسانیم و مازندران می تواند ستون اتکای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی باشد.

احمد حسین زادگان روز شنبه در آئین افتتاح همزمان پروژه‌های جهادکشاورزی استان مازندران که با محوریت شهرستان تنکابن برگزار شد، افزود: مازندران در تولید ۱۴ محصول رتبه نخست کشور را دارد و می توان از این ظرفیت با مهیا کردن زیرساخت ها و برنامه ریزی و نظارت گام مهمی در قطع وابستگی به درآمدهای نفتی برداشت.
وی با تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته برای تحقق رونق تولید در مازندران از جمله در بخش کشاورزی، اظهار داشت: هوشمند سازی، ایجاد دولت الکترونیک و پنجره واحد در جهت جذب سرمایه گذاران از جمله اقداماتی است که انجام شده یا در حال انجام است و می تواند شعار رونق تولید را در استان محقق و استقلال اقتصادی کشور را تضمین کند.
حسین زادگان صادرات محصولات کشاورزی مازندران در بخش های مختلف بویژه محصولات باغی، شیلات و صنایع لبنی ضامن کاهش هر چه بیشتر اتکای کشور به درآمدهای نفتی دانست و تاکید کرد: باید تولیدات مازاد استان به خارج از کشور صادر شود.
نماینده عالی دولت در مازندران بر ضرورت ایجاد صنایع وابسته به بخش کشاورزی در استان به عنوان یک راهکار دیگر افزایش درآمدهای غیر نفتی کشور تاکید کرد و گفت: باید به سمت کشاورزی مدرن و ایجاد صنایع وابسته به آن برویم تا رونق اقتصادی را در استان شاهد باشیم و کشور هم به نحو مطلوب از این ظرفیت بهره بگیرد.
وی از تلاش برای ایجاد زنجیره تولید در استان برای بخش های مختلف خبر داد و افزود: ایجاد زنجیره باعث تولید باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره وری و بهره برداری از تمامی ظرفیت های بالقوه استان در بخش های مختلف بویژه کشاورزی می شود.
حسین زادگان به آغاز طرح اصلاح نژاد دام در مازندران برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: می توان چنین اقداماتی را در سایر زمینه ها از باغداری گرفته تا شیلات و گلخانه انجام داد که نتیجه آن افزایش ظرفیت‌های این بخش، حرکت به سمت خودکفایی زنجیره‌ای و ایجاد اشتغال برای استان خواهد بود.
استاندار مازندران در عین حال تغییر نگرش مردم به اشتغال را ضروری دانست و تاکید کرد: باید فرهنگ سازی شود تا این نگرش تغییر کند و جوانان ترجیح دهند به جای کار کردن در ادارات به تولید رجوع کنند.
وی یکی از پیش نیازهای فرهنگ سازی در این زمینه را حذف بوروکراسی اداری برای علاقه مندان به سرمایه گذاری و تولید دانست و تاکید کرد: باید بوروکراسی اداری حذف شود و با اتکا به قانون، سرمایه گذاران را حمایت کنیم.
همزمان با هفته جهاد کشاورزی امروز بهره برداری از ۸۰ پروژه بخش کشاورزی استان مازندران با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان تنکابن آغاز شد.
برای تکمیل و راه اندازی این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان هزینه شده است. با بهره برداری از این تعداد پروژه‌ها برای ۲ هزار و ۳۴۰ نفر شغل ایجاد شده است.
این پروژه‌ها شامل ۵۹ پروژه در بخش آب و خاک، ۶ پروژه دام و طیور، هفت پروژه زراعی و باغی، یک پروژه شیلاتی و هفت پروژه صنایع تبدیلی مجموع پروژه‌هایی بوده است.
با بهره‌برداری از طرح‌های بخش کشاورزی ۱۴۷ روستا و هشت هزار و ۴۹۵ خانوار روستایی از مزایای آن برخوردار شدند.
در شهرستان ۱۶۶ هزار نفری تنکابن واقع در غرب مازندران سالانه پنج هزار تن گوشت سفید و سه هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

(شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۵:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها