شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۵۵۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

شناسنامه‌دار کردن حمل گندم عاملی برای کاهش قاچاق

حجتی گفت: سازوکاری اندیشیده شد تا هر نوع حمل‌ونقل گندم در کشور مستندسازی و شناسنامه‌دار شود و این اقدام بحث قاچاق را به شدت کاهش داده است.

 محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی  پس از دیدار با علی عسکری، رئیس رسانه ملی در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم گفت: نرخ گندم امسال هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شد و تاکنون سه و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.
وی درباره احتمال قاچاق معکوس گندم با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانتر بودن قیمت گندم در کشورهای همسایه نسبت به قیمت خرید تضمینی در داخل کشور افزود: از آنجا که احتمال می‌رفت با توجه به افزایش نرخ ارز امسال شاهد قاچاق معکوس باشیم، بنابراین سازوکاری اندیشیده شد تا هر نوع حمل و نقل گندم در کشور مستندسازی و شناسنامه دار شود و این اقدام بحث قاچاق را به شدت کاهش داده است.
حجتی با تاکید براینکه هم اکنون هر گونه حمل ونقل گندم در مبادی و مسیرها کنترل می‌شود گفت: محموله‌های گندم در مسیر کنترل می‌شود و باید مبدا و مقصد آن مشخص باشد و اگر باری خلاف قانون و مقررات حمل شود با آن برخورد خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمادگی موجود دربین دستگاه‌ها اعم از گمرکات، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و همکاری خوب بین بخشی احتمال قاچاق معکوس گندم را بسیار پایین آورده است گفت: البته ممکن است بصورت پراکنده مواردی مشاهده شود، اما بصورت سازمان یافته امکان قاچاق معکوس گندم وجود ندارد.
این مقام مسئول ادامه داد: رسانه ملی در کنار دستگاه‌های اجرای بویژه جهاد کشاورزی می‌تواند کمک‌های زیادی بخصوص و در آموزش و ترویج داشته باشد و دراین جلسه راهکارهای این مسئله بررسی شد.
وی با بیان اینکه اگر با آموزش و ترویج بهره وری را افزایش دهیم می‌توان تولید ملی در کشاورزی را دو برابر کرد گفت: اگر تولید ملی به ازای همین آب و خاکی که داریم بطور متوسط به میزان نصف تولید کنندگان نمونه و برتر کشور افزایش یابد، تولید ملی ما در دو برابر می‌شود و این ثروت بسیار بزرگی است که با افزایش بهره وری و آموزش و ترویج حاصل خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رسانه ملی آمادگی کامل خود را برای انجام کارهای مشترک در زمینه تولید و عرضه خدمات اعلام کرده است افزود: یکی دیگر از زمینه‌هایی که رسانه ملی می‌تواند به ما کمک کند معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور است که افکار عمومی و اهل فن چندان با آن آشنا نیستند.
حجتی تولید گیاهان دارویی و تولید ماهی در قفس را نمونه‌هایی از ظرفیت‌های مغفول مانده کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به تنوع اقلیمی و بازار مناسب تولید گیاهان دارویی و همچنین وجود سواحل مناسب بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته جنوب کشور اگر بتوان این ظرفیت‌ها را به جامعه معرفی کرد تاثیر بسیاری در ایجاد اشتغال و تولید خواهد داشت.
حجتی با بیان اینکه در این جلسه با رئیس و مدیران ارشد رسانه ملی رایزنی‌های خوبی در زمینه تولیدات مشترک رادیویی و تلویزیونی شد، گفت: در این جلسه مقرر شد تا یک میز همکاری ایجاد شود تا به صورت مکمل در خدمت مردم و اقتصاد کشور باشیم.

(شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها