شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۵۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس سرویس عمومی

کمتر از ۲۰ درصد واحدهای صنفی به تولید اشتغال دارند

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به لزوم تقویت ارتباط صنایع بزرگ و اصناف تولیدکننده و آموزش کافی و تامین مالی این واحدها، از رونمایی برنامه رونق تولید اصناف خبر داد و گفت که کمتر از ۲۰ درصد واحدهای صنفی در کارهای تولیدی اشتغال دارند.

امروز (شنبه) مراسم روز ملی اصناف با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، رئیس اتاق اصناف ایران و رئیس فراکسیون اصناف و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
در این نشست سعید ممبیی - رئیس اتاق اصناف ایران - اظهار کرد: علی‌رغم اینکه شکل‌گیری فعالیت تولیدی در اصناف ارزان‌تر از صنایع بزرگ است، به دلیل مشکلاتی که در زمینه برقراری ارتباط بین صنوف تولیدی و صنایع بالادستی وجود دارد، کمتر از ۲۰ درصد واحدهای صنفی در کارهای تولیدی اشتغال دارند.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال رونق تولید، از آسیب‌شناسی، ارائه راهکار و تدوین برنامه رونق تولید اصناف خبر داد که به گفته وی این برنامه در مراسم روز اصناف با حضور مسئولان و وزیر صمت رونمایی می‌شود.
ممبینی با اشاره به حضور ۶۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور، تصریح کرد: واحدهای صنفی تولیدی محصولات مورد نیاز صنایع بزرگ را تولید می‌کنند، اما به دلیل فقدان ارتباط بین اصناف تولیدی و صنایع، فقدان آموزش کافی و مشکلاتی که در زمینه تأمین مالی واحدهای صنفی وجود دارد، در برنامه رونق تولید اصناف به این مسائل پرداخته شده است.
رئیس اتاق اصناف ایران در ادامه با اشاره به ضرورت بازنگری در مسائل مربوط به بخش اصناف، اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر سه میلیون واحد صنفی در کشور فعال است که نسبت به جمعیت کشور با هیچ منطقی سازگار نیست و بیانگر حضور تعداد زیادی صنف در شرایط رکود و رشد منفی اقتصادی است.

(شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها