شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۵۳۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

بازار با انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت ساماندهی نمی‌شود

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی معتقد است انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت در شرایط کنونی پاک کردن صورت مسئله است و نمی‌تواند به ساماندهی بازار کمک کند.

سیدحسین نقوی حسینی  سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی ، درباره طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت، گفت: این طرح کوتاه مدت نبوده و اثرات کلان و بلند مدتی دارد، نمی‌توان هر زمان که کشور با مشکلی روبه‌رو شد طرح انتزاع یا الحاق وزارتخانه‌ها را مطرح و بررسی کرد.
 
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی پاک کردن صورت مسئله است، افزود: ادغام وزارتخانه‌ها پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفت و ایجاد زیرساخت‌های این امر حدود دو سال زمان بُرد.
 
تصویب طرح انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت تاثیری در حل مشکلات روزمره مردم ندارد
 
وی اظهار کرد: زمانی که الحاق یا ادغام وزارتخانه‌ای در مجلس تصویب می‌شود دو سال زمان نیاز است تا شرح وظایف، اختیارات، مسئولیت‌ها، ساختار و تکالیف هر وزارتخانه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها تعریف شود، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت با تصویب طرح انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت مشکلات روزمره مردم به سرعت حل شود.
 
طرح انتزاع وزارت بازرکانی از صنعت کوتاه مدت نبوده و اثرات کلان و بلند مدتی دارد، نمی‌توان هر زمان که کشور با مشکلی روبه‌رو شد طرح انتزاع یا الحاق وزارتخانه‌ها را مطرح و بررسی کرد
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با تصویب طرح انتزاع وزارت بازرگانی از صنعت، حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر مسائل تشکیلاتی، اداری، سازمانی، ماشین آلات و ... شده و بازار ساماندهی نمی‌شود.
 
کشور به چابک سازی نیاز دارد
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر کشور به چابک سازی نیاز دارد و تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت ثمره‌ای جز ضرر و زیان به همراه نخواهد داشت، ادامه داد: برای حل مشکلات کنونی اقتصهد، کشور به شورای مشورتی تصمیم گیر نیاز دارد  چراکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به تنهایی نمی‌تواند بازار را ساماندهی کند و نیاز است تمامی دستگاه‌ها این وزارتخانه را همراهی کنند.
 
تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت بَلوا و مصیب جدیدی برای کشور رقم می‌زند
 
نقوی حسینی با بیان اینکه تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت مصیب جدیدی برای کشور رقم زده و کارکرد فعلی را نیز مختل می کند، تصریح کرد: پس از گذشت از شرایط بحرانی می‌توان با بررسی‌های کارشناسی، نتایج تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت را مشخص کرد و با ارزیابی شرایط تصمیم گیری کرد.
 
تشکیل وزارت بازرگانی؛ افزایش واردات
 
سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: به زعم مخالفان با تشکیل وزارت بازرگانی، واردات افزایش پیدا می‌کند چراکه تجارت هدف این وزارتخانه است و در این شرایط به تولید داخلی بی توجهی می‌شود.
(شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها