سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۰
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۴۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

پیش بینی برداشت ۱۰ هزار تن گندم و جو در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به آغاز برداشت گندم و جو از بیش از ۲ هزار هکتار از مزرعه های این شهرستان گفت: برداشت نزدیک به ۱۰ هزار تن گندوم و جو از این سطح پیش بینی می شود.

محسن طباطبائیان افزود: بارش ۱۴۵ میلیمتر باران در سال زراعی جاری موجب افزایش ۴۰ درصدی محصول گندم و جو در شهرستان دامغان شده است.
وی افزود: هم اکنون برداشت گندم و جو از یک هزار و ۳۶۰ هکتار از مزرعه های گندم و ۸۱۶ هکتار از اراضی جو در این شهرستان آغاز شده است.
طباطبائیان ادامه داد: در سالجاری برداشت ۶ هزار تن گندم و بیش از چهار هزار تن جو از مزرعه های دامغان پیش بینی می شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به بارش ۸۰ میلیمتری باران در سال گذشته، میزان گندم برداشتی چهار هزار تن و برداشت جو به میزان یک هزار و ۸۰۰ تن بوده است.
طباطبائیان به اصلاح رقم های گندم و جو و کیفی سازی این ۲ محصول زراعی در دامغان اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته حدود ۱۰ درصد از گندم برداشتی از مزرعه های دامغان در شهرستان استفاده می شد و به منظور افزایش کیفیت پخت نان، ۹۰ درصد باقیمانده از شمال کشور مورد استفاده قرار می گرفت.
وی اضافه کرد: در حال حاضر با کیفی سازی و اصلاح ارقام، ۹۰ محصول گندم برداشتی تبدیل به آرد شده و برای پخت نان با کیفیت در شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد.
طباطبائیان گفت: با توجه به سرمازدگی اردیبهشت ماه سال جاری، به بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی گندم خسارت ۲۰ درصدی وارد شد که میزان محصول خسارت دیده، ۴۳۲ تن گزارش شده است.
وی ادامه داد: در سرمازدگی ۲ تا ۶ اردیبهشت ماه امسال نیز به ۶۵۰ هکتار از اراضی جو خسارت ۲۵ درصدی وارد و به ۳۶۰ تن محصول جو خسارت وارد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: مجموع ارزش خسارت وارده در سالجاری به اراضی گندم، هفت میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال و ارزش خسارت وارده به اراضی جو، پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها