سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۴۶۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

ژاپن آماده همکاری با ایران برای مدیریت آب است

سفیر ژاپن در تهران با بیان اینکه میزان مصرف آب در ایران بسیار زیاد است گفت: ژاپن تجربیات خوبی در مدیریت مصرف آب و استفاده از تکنولوژی های جدید دارد که ایران می تواند از آنها استفاده کند.

میتسو گو سایتو روز سه شنبه در همایش مشترک شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مرکز همکاریهای ژاپن و خاورمیانه افزود: ژاپن علاوه بر تجربیات از تکنولوژی های نوین برخوردار است که امید می رود ایرانیان هم در آینده بتوانند از این نوع تکنولوژی استفاده کنند.
وی گفت: مسئله آب در ایران بسیار حیاتی است و مشکلات زیادی در بخش آب دارد که باید برای رفع آن تلاش شود.
این مقام ژاپنی عرضه آب بدون در آمد را یکی از این مشکلات دانست و ابراز امیدواری کرد: ایران در آینده بتواند با استفاده از تکنولوژی های نوین ژاپن میزان آب بدون درآمد خود را کاهش دهد.
یوزکی اوکازاکی، معاون مدیر مرکز همکاری های ژاپن و خاورمیانه هم در این همایش با اشاره به اینکه سال گذشته متخصصان ژاپن سمینار کایزن را در ۴ شهر ایران برگزار کرد و تجربیات را به اشتراک گذاشت گفت: امسال هم در زمینه انتقال و توزیع برق جلسه های را برگزار خواهیم کرد ااین نوع جلسات می تواند راهکار های خوبی برای شناسایی مشکلات و نیز انتقال تجربیات بین دو کشور باشد.
این مقام ژاپنی به وقوع سیل در کشورمان اشاره کرد و گفت: متخصصان ژاپنی در این زمینه به ایران آمدند و با برگزاری جلساتی تجربه های خود را با متخصصان ایرانی به اشتراک گذاشتند.

(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها