سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۶
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۶۴۶۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

شهروندان شکر را گران نخرند

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: شهروندان شکر را در بازار هشت شهرستان سمنان گران تر از نرخ تصویب شده دولتی نخرند.

محمد باقر منوچهری  افزود: در سه ماه گذشته بیش از یک هزار و ۷۰۰ تن شکر در استان سمنان توزیع شد و نگرانی در رابطه با کمبود این قلم غذایی وجود ندارد.
 
وی خاطر نشان کرد: توزیع شکر در ۶ نوبت از ابتدای فروردین سالجاری تاکنون در استان انجام شد و شایعه کمبود این محصول راهبردی در بازار استان صحت ندارد.
 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: براساس گزارش های رسیده برخی از اصناف شکر را در بازار آزاد به ازای یک کیلوگرم ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار ریال می فروشند در حالی که نرخ دولتی این کالا به ازای هر کیلوگرم ۳۴ هزار و ۵۰۰ ریال است.
 
منوچهری اضافه کرد: با راه اندازی کارخانه شکر در شاهرود و فرآوری شکر خام در این واحد تولیدی، استان سمنان مشکلی در تامین این محصول راهبردی ندارد.
 
وی ادامه داد: التهاب و تزریق جو روانی کاذب مبنی بر کمبود کالا یکی از چالش های اساسی در بازار عرضه و تقاضا است و باید نیروهای انتظامی و قضایی با افرادی که با شایعه پاکنی درصدد افزایش قیمت کالاها هستند برخورد جدی داشته باشد.
 
منوچهری تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری در ۱۰ نوبت دیگر توزیع شکر و دیگر اقلام اساسی در بازار استان براساس زمانبندی انجام می شود و با تزریق به موقع اجناس در بازار شاهد افزایش قیمت ها نخواهیم بود.
 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان افزود: احتکار خانگی کالا یکی از چالش های اساسی در زمان فشارهای اقتصادی است که با اطلاع رسانی دقیق و اعتماد شهروندان مبنی بر ذخیره کالا نباید به افزایش قیمت در بازار دامن زده شود.
 
در یک هفته گذشته بیش از ۳۰۰ تن شکر در بازار سمنان توزیع شد.
(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها