سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۸۶۴۵۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

آغاز به کار بیست و ششمین نمایشگاه محصولات کشاورزی (ایران اگروفود )

بیست و ششمین نمایشگاه محصولات کشاورزی و غذایی (اگروفود) از امروز با حضور ۷۶۵ شرکت داخلی و ۱۶۰ شرکت خارجی از ۲۰ کشور جهان فعالیت خود را آغاز کرد.

صبح امروز سه شنبه با حضور دکتر علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور و عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت، بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته ( ایران اگروفود ۲۰۱۹) افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور ۷۶۵ شرکت داخلی و ۱۶۰ شرکت خارجی از ۲۰ کشور جهان فعالیت خود را آغاز کرد و کشورهای اسپانیا، اتریش، آلمان، ایتالیا، اسلواکی، امارات متحده عربی، اندونزی، برزیل، ترکیه، تونس، چین، دانمارک، روسیه، سوئیس، گرجستان، لهستان، مغولستان، هلند، هند و یونان در آن شرکت دارند.

 
فضای اختصاص داده شده به بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی اگروفود افزون بر ۷۰ هزار مترمربع است و گروه‌های کالایی آن شامل «ایران فود» (فرآورده‌ها و محصولات غذایی)، «ایران فودتک» (ماشین آلات، تجهیزات و فناوری صنایع غذایی، بسته بندی و تجهیزات جانبی) و «ایران آگرو» (صنایع کشاورزی و صنایع مرتبط) است.
 
ارزش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان در ۹ ماهه (فروردین تا پایان آذر) ارسال افزون بر چهار میلیارد و ۷۶۵ میلیون دلار بوده است و نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۴ درصدی نشان می‌دهد؛ عمده اقلام صادراتی محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان شامل انواع میوه‌های درختی، انواع سبزیجات، محصولات جالیزی، شیر و فرآورده‌های آن، زعفران، ماهی و میگو است. مقصد این محصولات نیز به طور عمده کشورهای عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه، هند، ترکیه، ویتنام، ترکمنستان و آلمان است.
 
برپایه این گزارش، در کنار سالن‌های برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی اگروفود، سالن‌هایی هم به ارائه توانمندی‌های این شرکت‌ها در حوزه‌های مرتبط با محصولات کشاورزی و غذایی اختصاص داده شده است.
 
معرفی توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشورمان در حوزه کشاورزی و غذایی، ارتقای سطح مبادلات تجاری کشورمان در جهت توسعه صادرات غیر نفتی، آشنایی شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی حوزه کشاورزی و غذایی داخلی و خارجی، اشتغال و کارآفرینی، ارتقای دانش و تبادل اطلاعات بین شرکت کنندگان در نمایشگاه، تشویق و ترغیب تولید کنندگان برای رقابت سالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا برای ارتباط مستقیم تولید کنندگان با مصرف کنندگان؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی اگروفود از ۲۸ تا ۳۱ خرداد همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ برپا است.

 

افتتاح بیست و ششمین نمایشگاه صنایع غذایی

(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها