سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۰
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۸۶۴۵۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

معرفی "اَنام" گیلان در آینده نزدیک

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور گفت: رقم جدید برنج ایرانی "اَنام" مرداد ماه امسال در گیلان معرفی خواهد شد.

مریم حسینی گفت: رقم جدید برنج ایرانی "اَنام" گیلان، مرداد امسال همزمان با برداشت برنج به شالیکاران و مصرف کنندگان معرفی خواهد شد.
 
وی افزود: زودرس بودن، داشتن ظاهری همانند برنج محلی ‌دم سیاه، بوته کوتاه‌تر، مقاوم در برابر باد و باران، کود پذیری بیشتر، نیاز آبی کمتر و تولید بیشتر در هر هکتار از ویژگی‌ها و مزایای رقم جدید برنج انام در مقایسه با دیگر رقم‌ها است.
 
حسینی در ادامه از معرفی  رقم جدید برنج "تیسا" در مازندران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:  زودرسی، دانه بلند و  پخت خوب  از ویژگی‌های این برنج است.
 
رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور خاطرنشان کرد: 300 مهندس کشاورزی برای اجرای طرح مطلوب‌سازی برنج، مربیگری و ارائه توصیه‌های فنی به شالیکاران در گیلان  فعالند.
 
حسینی افزود: با توجه به طرح تولید برنج با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها در کنار سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان برای افزایش کمیت و کیفیت تولید برنج در گیلان و استان‌های شمالی گام برمی‌دارد.
 
وی با اشاره به اینکه 100 نفر از مربیان مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور از امروز به مدت شش روز، برای کار با دستگاه‌های شالیکوبی و سایر بخش‌های مرتبط آموزش می‌بینند، افزود: مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور همواره در راستای امنیت غذایی گام برمی‌دارد.
 
رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه کیفیت و کمیت برنج از مزرعه تا سفره به امنیت غذایی نیز کمک می‌کند، گفت: اقداماتی که برای خودکفایی در تولید برنج در استان‌های شمالی بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص و اصول معینی انجام و اجرا می‌شود.
(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها