سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۴۵۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

اعضای اتاق‌های بازرگانی مرفهان بی‌درد نیستند

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اعضای اتاق بازرگانی مرفهان بی‌درد نیستند، گفت:‌ اگرچه در انجام فعالیت اجتماعی در اتاق‌های بازرگانی به کمال نرسیده‌ایم، اما از موضوعات اقتصادی جامعه آگاه هستیم.

غلامحسین شافعی امروز در سومین جلسه از نهمین دوره هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، گفت: ما به عنوان فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی کشور در معرفی خودمان به جامعه موفق نبوده‌ایم و مخصوصا دیدگاه توده مردم نسبت به ما دیدگاهی واقع‌بینانه نیست و این را باید با جدیت تغییر دهیم.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: مردم وقتی از کنار اتاق‌های بازرگانی تهران و شهرستان‌ها عبور می‌کنند، ممکن است با نگاه به این مکان تصور کنند که ما یک عده افراد مرفه، پولدار و بی‌درد هستیم و افرادی هستیم که از جامعه فاصله داریم، اما واقعا این گونه نیست.
 
وی اظهار داشت:‌ اگرچه ما در انجام فعالیت‌های اجتماعی به کمال نرسیده‌ایم، اما از موضوعات اقتصادی جامعه آگاه هستیم.
 
این فعال اقتصادی بیان داشت: در شرایط حاضر گرفتاری‌های رو به تزایدی در بین فعالان اقتصادی و اقتصاد کشور وجود دارد و موضوع جنگ اقتصادی مطرح است، اما یک مشکل اساسی و بسیار بزرگ وجود دارد که ما در مقابل تیرهایی که از مقابل به پیکره اقتصاد وارد می‌شود با عمق وجود مقابله می‌کنیم، اما در مقابل تیرهایی که از پشت بر پیکره اقتصاد وارد می‌شود، فکر می‌کنیم چگونه حل شود و چگونه با آن مقابله کنیم.
 
شافعی اظهار داشت:‌ در چنین شرایط تصمیمات نادرست و عدم توجه به نظر فعالان اقتصادی همان تیرهایی است که از پشت سر به فعالان اقتصادی وارد می‌شود که باید برای آن فکری کرد تا در پناه همدلی و تعامل سازنده با دولت این مسائل حل شود.
 
وی با بیان اینکه ما اپوزیسیون دولت نیستیم، گفت: سال‌های سال بحث تولید و اقتصاد را مطرح کرده‌ایم، ولی امروز تولیدمان علیرغم همه شعارها کوچک شده و هیچ وقت هم مجموعه تصمیم‌گیران بررسی نکرده‌اند که علت چه بوده است.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: محیط داخلی مهم است و در صورتی که در داخل محیط اخلاقی را فراهم کنیم، حتما اثرگذاری ما در محیط بیرونی اثرگذار خواهد بود.
 
شافعی گفت:‌ ما از امروز باید فعالیت جمعی را تقویت و به نقطه هدف فکر کنیم.
(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها