سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۴۵۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

کمبود منابع غذایی پای ملخ‌ها را به ایران باز کرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با توجه به کافی نبودن زمینه تغذیه ملخ‌ها مهاجرت آنها از آفریقا آغاز شد و به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران حرکت کردند.

نورمحمد تربتی نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص هجوم ملخ‌ها به اراضی کشاورزی و نحوه جلوگیری از خسارات زیاد آن، گفت: با توجه به کافی نبودن زمینه تغذیه ملخ‌ها مهاجرت آنها از آفریقا آغاز شد و به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران حرکت کردند.
 
استان‌های مورد هجوم ملخ‌ها روبه افزایش است
 
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملخ‌های مهاجر در ابتدا به سه استان جنوبی کشور وارد شدند، ادامه داد: هجوم ملخ‌ها از سه استان جنوبی به مرور گسترش پیدا کرد و تعداد استان‌های مورد هجوم ملخ‌ها در حال حاضر از سه استان به هشت استان افزایش پیدا کرده است.
 
ملخ‌های مهاجم به ایران گونه خطرناکی است
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نشستی در کمیسیون کشاورزی با حضور مسئولین در خصوص مبارزه با هجوم ملخ‌ها برگزار شد، ادامه داد: در نشست تشکیل شده در کمیسیون علی رغم اینگه گونه ملخ‌های مهاجم به کشور ما از گونه خطرناکی هستند اعلام شد که توان کنترل آنها وجود دارد تا به استان‌های دیگری سرایت نکند.
 
امکانات برای مبارزه بهینه با ملخ‌ها فراهم شود
 
وی با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی بازدیدی از استان فارس به عنوان یکی از استان‌های مورد هجوم ملخ‌ها به عمل آورده است، عنوان کرد: وزارت جهاد كشاورزی و در ذیل آن سازمان حفظ نباتات مسئول مستقیم مبارزه با ملخ‌ها هستند که دولت باید امکانات و تجهیزات سم‌پاشی بیشتری در اختیار آنها قرار دهد تا مبارزه بهینه‌ای با ملخ‌های مهاجم داشته باشند.
 
مبارزه با ملخ‌های مهاجم با توجه به گستردگی مناطق مورد هجوم آنها نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری دارد
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با ملخ‌های مهاجم با توجه به گستردگی مناطق مورد هجوم آنها نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری دارد، خاطرنشان کرد کرد: باید هواپیماها و دستگاه‌های سم‌پاشی زمینی در اختیار مسئولین قرار بگیرد تا هرچه زودتر به صورت اساسی با این آفت مقابله شود./
(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها