دوشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۴۴۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

خرید تضمینی گندم از مرز ۳.۱ میلیون تن عبور کرد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود سه میلیون و ۱۲۰ هزارتن گندم به ارزش بیش از ۵۴ هزار میلیارد ریال خرید تضمینی شده است و خرید همچنان در ۲۳ استان کشور ادامه دارد.

«یزدان سیف» افزود: با توجه به ثبت خرید تضمینی گندم در سامانه، تاکنون مبلغ ۳۷ هزارو ۶۹۱ میلیارد ریال با عاملیت بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز شده و بقیه پول گندمکاران نیز پس از ثبت در سامانه پرداخت می‌شود.
 
وی اظهارداشت: اکنون استان خوزستان با خرید تضمینی نزدیک یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن، گلستان با حدود ۵۰۰ هزارتن و فارس با ۳۱۰ هزارتن گندم رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند و به نظر می‌رسد خرید گندم در فارس به مرز یک میلیون تن نیز برسد.
 
خرید کلزا ۱۹ درصد رشد یافت
 
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۶۸ هزارتن کلزا به ارزش ۷۸۴ میلیون ریال در استان‌های کشور خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۹۷ درصد پول کلزاکاران پرداخت شده است افزود: همچنان ۴۳ مرکز خرید در سراسر کشور برای خرید کلزا از کشاورزان فعال است.
 
سیف براین باور است که امسال خرید کلزا از کشاورزان به نزدیک ۴۰۰ هزار تن برسد.
 
بر اساس مصوبه شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم معمولی با افت چهار درصد مفید و یک درصد غیرمفید یک هزار و ۷۰۰ تومان و گندم دروم یک هزار و ۷۷۰ تومان خریداری می‌شود.
(دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها