یکشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۴۲۲
گزارشگر : ۳۶۳۲
بنیاد ملی گندم‌کاران
سرویس سرویس عمومی

حمل گندم از استانی به استان دیگر ممنوع شد

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران ایران گفت: برای جلوگیری از دلال‌بازی، حمل گندم از استانی به استان دیگر ممنوع شده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، علی خانمحمدی دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران ایران دیروز اظهار کرد: برداشت گندم در استان‌های مختلف از اواخر اسفندماه سال قبل آغاز شده است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران ایران با بیان اینکه از زمان آغاز برداشت گندم تاکنون ۳ میلیون تن از این محصول در کل کشور خریداری شده است، تصریح کرد: درست است که امسال رخداد سیل برداشت گندم را تحت تاثیر قرار داد، اما با این حال میزان برداشت گندم حدود ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
وی از پرداخت به روز مطالبات گندم‌کاران از سوی دولت خبر داد و افزود: کل مبلغ مطالبات گندم‌کاران در عرض یک هفته پرداخت می‌شود.خانمحمدی از پایان خرید گندم در پنج استان کشور خبر داد و اضافه کرد: امروز خرید گندم از سمت استان‌های گرمسیر به سمت استان‎های سردسیر رفته است و برداشت گندم از تهران نیز آغاز شده است.
دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران ایران همچنین درباره بحث دلال‌بازی و فروش گندم به دلالان نیز گفت: بحث دلال‌بازی همواره وجود داشته است، اما امسال به علت پرداخت به روز رضایت‌مندی گندم‌کاران بالا رفته است.وی تصریح کرد: مردم نیز به علت اینکه دریافت به روز دارند از همین رو رغبت بیشتری برای فروش گندم به دولت دارند.خانحمدی گفت: از طرفی یک حرکت دیگر نیز توسط دولت انجام شده است و آن اینکه حمل گندم از استانی به استان دیگر ممنوع شده است و مردم مجبور به فروش به دولت هستند.
دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران ایران تصریح کرد: تاکنون فعالیت یک میلیون نفر در سطح کشور در حوزه گندم ساماندهی شده استوی در پایان به بحث برداشت گندم از استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: طبق پیش‌بینی تیرماه برداشت گندم از زنجان آغاز خواهد شد. خرید تضمینی گندم در کشور از ۲۵ اسفندماه در ابتدا به قیمت یک هزار و ۶۰۰ تومان و سپس به قیمت یک هزار و ۷۰۰ تومان آغاز شده است.تاکنون خرید گندم در چند استان جنوبی کشور آغاز و در استان زنجان نیز خرید گندم از اواخر خرداد و یا اوایل تیرماه آغاز خواهد شد. طبق پیش‌بینی جهاد کشاورزی امسال بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم در استان زنجان برداشت خواهد شد که در حدود نصف این میزان گندم از شهرستان خدابنده برداشت می‌شود. بنا بر اعلام شرکت غله استان خرید گندم امسال در زنجان نیز تابع وضعیت کشوری و به نرخ یک هزار و ۷۰۰ تومان انجام خواهد شد. ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان زنجان در حدود ۶۰۰ هزار تن است و ۴۰ مرکز نیز کار خرید گندم در استان زنجان را انجام خواهند داد.

(یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸) ۱۵:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها