یکشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۳
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۶۴۰۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

سیب‌زمینی تازه در راه بازار/کشاورز سیب زمینی را ۳۸۰۰ می‌فروشد!

رئیس هیئت مدیره انجمن سیب زمینی ایران با بیان این که به دلیل سیل امسال کشت سیب زمینی با تاخیر ۱۵ روزه انجام شده است گفت: با ورود محصول تازه به بازار از مناطقی مثل گرگان، طارم، اصفهان و عجب شیر قیمت ها در بازار برمدار کاهشی قرار می گیرد.

محمد رحیم نیازی افزود: خوشبختانه با ورود محصول تازه به بازار از مناطق مختلف کشور مثل گرگان، طارم، اصفهان و عجب شیر قیمت ها در بازار برمدار کاهشی قرار می گیرد.
 
سخنگو و رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت: قیمت سیب زمینی معمولی یا درجه دو به ازای هر کیلوگرم پنج هزار و 200 تومان و سیب زمینی درجه یک شش هزار و 200 تومان در میادین خرید و فروش می شود.
 
وی در ادامه افزود: قیمت سیب زمینی در خرده فروشی ها بستگی به موقعیت شهری (بالا یا پائین شهر) متفاوت است.
 
نیازی اظهارداشت: اختلاف قیمت تمامی محصولات کشاورزی به خصوص سیب زمینی از سر مزرعه تا رسیدن به دست مصرف کنندگان بسیار فاحش است که یکی از دلائل مهم این فاصله قیمتی نبود نظارت کافی است.
 
وی اضافه کرد: برای مثال کشاورز گرگانی سیب زمینی را در سرمزرعه با احتساب درجه کیفیت به ازای هر کیلوگرم بین سه هزار و 800 تا چهار هزار و 800 تومان عرضه می کند در حالیکه این محصول با چند برابر قیمت به دست مصرف کننده نهایی می رسد.
 
سخنگو و رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران گفت: سیب زمینی به انداز کافی در کشور تولید و به مرور وارد بازار خواهد شد.
 
وی افزود: کشور امسال شرایط خاصی به لحاظ وقوع سیلاب، نوسانات درجه حرارت، سرما و بارندگی ها داشت که این عوامل باعث تاخیر زمانی در کشت و کار این محصول شد.
 
نیازی اظهارداشت: کشت و کار محصول سیب زمینی امسال نسبت به سنوات گذشته با تاخیر 10 تا 15 روزه انجام شده است.
 
وی گفت: زمانی که کشت با تاخیر زمانی انجام شود برداشت نیز با تاخیر زمانی مواجه خواهد شد.
 
سخنگو و رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران افزود: قیمت سیب زمینی بر اثر عوامل مختلف به خصوص تاخیر زمانی کاشت و برداشت محصول، بالا رفتن هزینه های تولید در اثر افزایش قیمت اجاره زمین ها، ماشین آلات، دستمزد ها، نهاده های کشاورزی و بسیاری موارد دیگر برمدار افزایشی قرار گرفته است.
(یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها