شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۶۳۹۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
تسنیم
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کمبودی در توزیع نهاده‌های دامی وجود ندارد/ قیمت هر کیلو گوساله نر زنده ۳۱ هزار تومان

مقدسی گفت: با توجه به آنکه هم اکنون نهاده دامی به اندازه کافی در بنادر موجود است؛ اما کامیون داران، کرایه نامتعارفی پشت بارنامه دریافت می‌کنند.

ناصر مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع نهاده‌های دامی وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه هم اکنون نهاده دامی به اندازه کافی در بنادر موجود است؛ اما کامیون داران، کرایه نامتعارفی پشت بارنامه دریافت می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر، کامیون داران به ازای حمل هر کیلو نهاده رقمی معادل ۲۲۵ تا ۲۵۰ تومان دریافت می‌کنند، در حالیکه مبلغ بارنامه برای حمل هر کیلو نهاده ۱۵۰ تومان است و این امر بدان معناست که ۸۰ تا ۱۰۰ تومان بیش از مبلغ بارنامه کرایه دریافت می‌شود.
مقدسی با اشاره به اینکه دریافت مبلغ مازاد پشت بارنامه بر قیمت تمام شده تولید بی تأثیر نیست، بیان کرد: نمی‌توان درصدی برای این افزایش قیمت اعلام کرد.
رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه توزیع ذرت، کنجاله سویا و جو با نرخ مصوب در بازار توزیع می‌شود، اظهار کرد: به سبب مشکلات حمل و نقل برخی دامداران مجبورند نهاده دامی را با نرخ آزاد از بازار خریداری کنند.
به گفته وی، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و درخواست دامداران برای افزایش نرخ شیر خام، ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلو شیر خام را اعلام کرد.
مقدسی درباره آخرین وضعیت خرید توافقی شیر خام گفت: در حال حاضر نیازی به خرید توافقی شیر خام نیست، چرا که دامداران مشکلی در فروش ندارند.
رئیس انجمن صنفی گاوداران از کاهش ۷ هزار تومانی قیمت گوساله زنده نسبت به شب عید خبر داد و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو گوساله نر زنده به سبب حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما زنده ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان است.
وی در پایان تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به سبب جمع شدن بساط دلالان و کاهش فاصله میان تولید تا مصرف تنها راه حل تعادل قیمت دام زنده و گوشت در بازار به شمار می‌رود.

(شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها