شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۸۶۳۶۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

ششمین جشنواره ملی گل گاو زبان در جنت رودبار رامسر برگزار شد

ششمین جشنواره ملی گل گاوزبان عصر جمعه با حضور مسئولین استانی ، شهرستانی و استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران و مردم بومی در دهستان جنت رودبار پایتخت گل گاو زبان ایران واقع در شهرستان در رامسر برگزار شد.

این جشنواره همه ساله بر اساس رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر نشاط اجتماعی، رونق تولید و توسعه پایدار روستاها در مرکز دهستان جنت رودبار شهرستان ۷۰ هزار نفری رامسر برگزار می‌شود.
در حاشیه برگزاری این جشنواره نمایشگاهی از اثار صنایع دستی مردم منطقه در معرض دید و فروش قرار می‌گیرد.
مدیر آموزش و ترویج جهاد کشاورزی استان مازندران در حاشیه برگزاری این جشنواره سطح زیر کشت گل گاوزبان استان را ۱۴۰ هکتار اعلام کرد و گفت: از این سطح ۴۰ تن گل گاو زبان خشک تولید می‌شود.
مجید بهادری با اشاره به روند افزایشی تولید گل گاو زبان در مازندرانی طی سال های اخیر، اهداف جهاد کشاورزی برای ارتقا کمی و کیفی تولید این گیاه دارویی را تشریح کرد و افزود: میزان رشد و بهره وری در تولید این گیاه رابطه مستقیمی با میزان بازاریابی این محصولات در بازارهای هدف دارد.
وی جایگزینی روش‌های دانش محور را از دیگر اهداف جهاد کشاورزی برای افزایش سطح تولید برشمرد و ادامه داد: بازار محوری و برند سازی محصولات باید در دستور کار قرار گیرد.
بهادری با اشاره به اینکه برای دومین بار در این جشنواره شرکت می‌کند سطح کیفی جشنواره و حضور بازدید کنندگان را مطلوب توصیف کرد و افزود: این جشنواره اورده اقتصادی خوبی برای مردم منطقه داشته و در ترغیب انها برای کشت گیاهان دارویی نقش مؤثری داشته است.
یک تولید کننده گیاهان دارویی نیز در حاشیه این جشنواره گفت: سال گذشته اولین دستگاه گلاب گیری غرب مازندران را در این منطقه راه اندازی کردیم و به منظور صنعتی سازی، بسته بندی، برندسازی و نیز ایجاد اشتغال بیشتر نیازمند حمایت مسئولان و تسهیلات بانکی است.
عظیم جنت رستمی افزود: این منطقه ظرفیت های بالقوه فراوانی از نظر تولید گیاهان دارویی دارد و برای ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرها باید تولیدات این منطقه مورد حمایت مسئولان قرار گیرد.
وی که در سال ۹۶ به عنوان تولید کننده برتر گیاهان دارویی کشور شناخته شد، گفت: گیاهان دارویی که این منطقه در حال تولید است نیازمند برند سازی است که در صورت به وجود امدن این امکان منطقه جنت رودبار رامسر می تواند علاوه بر رونق اقتصادی، جاذبه های خوبی برای گردشگران بوجود اید.
ارسلان نعمتی واجاری بخشدار بخش مرکزی رامسر هم در حاشیه این جشنواره ضمن اشاره به اینکه دهستان جنت رودبار در سال ۹۵ با عنوان پایتخت ملی گل گاو زبان ایران ثبت ملی شد، گفت: از زمان برگزاری این جشنواره علاوه بر توجه مردم بومی به کشت گیاهان دارویی شاهد رونق اقتصاد روستا در این منطقه نیز هستیم.
در این جشنواره که با موسیقی‌ها سنتی زنده و جشن و شادمانی مردم همراه بود، عده‌ای نیز به صورت خود جوش نمایشگاهی شامل صنایع دستی، نمد، دست بافته‌ها، گیاهان دارویی و شیرینی‌های سنتی منطقه را به بازدید کنندگان عرضه کردند
در این جشنواره همچنین از تمبر یادبود ششمین جشنواره ملی گل گاوزبان رونمایی شد و مسئولین حاضر در این مراسم امضا و متن‌هایی را به عنوان یادگاری روی لوح مزین به تمبر نوشتند.
دهستان جنت رودبار در شهرستان رامسر با ۴۶ روستا جز اصلی ترین منطقه کشت گل گاوزبان و پایتخت این محصول در ایران به شمار می‌رود.
ییلاق‌های جنت رودبار از جمله اکراسر، چاک، چرته، نمکدره، ایزکی، جیرود مناطقی خوش اب و هوا با مناظری بکر هستند و با برخورداری از ابشارهای ازارک، ابشار ریش براز، ابشار هیسیان و ابشار چاردر و اقامتگاه‌های بوم گردی متعدد پذیرای گردشگران بسیاری هستند
دهستان جنت رودبار درفصل های سرد سال دارای جمعیت ۳۰۰ نفری است که در فصل تابستان به طور شناور تا میزان ۱۲ هزار نفر افزایش میابد.

(شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها