جمعه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۳۵۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

هرمزگان کانون ورود ملخ های مهاجم است/لزوم ورود سپاه و ارتش

نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس گفت: هرمزگان کانون ورود ملخ های مهاجم است و دولت باید با جدیت در این امر ورود کند.

حسین هاشمی تختی پنجشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با محوریت مقابله با آفت ملخ و به ریاست استاندار و با حضور معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون در این راستا کارهای خوب و ارزنده‌ای علی‌رغم گرما و صعب العبور بودن مناطق انجام شده است.
 
وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران امر مقابله با آفت ملخ، ادامه داد: مردم نیز به این بسیج عمومی ملحق شده‌اند که نیاز است آموزش‌های لازم نیز در این راستا ارائه شود تا شاهد بروز مشکلات و چالش‌ها در باب سلامت آنها نباشیم.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه، طبق گزارش‌های موجود، باید خود را برای موج دوم و سوم هجوم ملخ‌ها نیز آماده کنیم، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته، ملخ‌ها پس از خروج از کشور و هجوم به سمت پاکستان و هند، ممکن است مجدد به سمت ایران برگردند که باید خود را از الان برای مقابله با موج‌های بعدی آماده کنیم.
 
هاشمی تختی خاطرنشان کرد: آمادگی‌ها و امکانات و دستورالعمل‌ها پیرامون مقابله با آفت ملخ را باید در بازه‌های زمانی بلند مدت و حدود چهار ساله ببینیم.
 
وی به محدودیت‌های پروازی و تجهیزاتی اشاره و افزود: باید بررسی شود که آیا می‌توان از تکنولوژی‌های جدید نیروی‌های دفاعی و نظامی همانند پهپادها کمک گرفت.
 
وی بیان کرد: نیاز است وزارت جهاد کشاورزی دولت را به طور دقیق از گستردگی و آسیب‌زا بودن چالش موجود، مطلع کند تا در این راستا عزمی عمومی و ملی برای رفع بحران شاهد باشیم.
 
هاشمی تختی اضافه کرد: از آنجایی که هرمزگان مرکز ورود ملخ‌ها به کشور است، نیازمند تأمین اعتبارات برای ایجاد آمادگاه ویژه مقابله با ملخ در این استان هستیم تا از این طریق استان‌های همجوار نیز مورد پوشش قرار گیرد.
 
وی در پایان تصریح کرد: نباید قضیه را تمام شده فرض کرد بلکه باید با جدیت بیشتر به مقابله با این آفت ادامه داد.
(جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها