جمعه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۳۵۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

دولت موضوع مبارزه و خطر نابود کننده هجوم ملخ ها را جدی نگرفته است

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: دولت هنوز به باور و اهمیت خطر نابود کننده هجوم ملخ های صحرایی نرسیده است.

احمد مرادی پنجشنبه شب در نشست هماهنگی ستاد بحران استان هرمزگان در مورد هجوم ملخ‌ها به استان هرمزگان بیان داشت: چند ماه استان و کشور درگیر مبارزه با ملخ شده اند. بحران در ورود و هجوم ملخ‌ها خیلی جدی است و جدی تر از این است که هنوز تصور کنیم که رویدادی اتفاق افتاده و می‌خواهیم مبارزه کنیم.
 
وی عنوان کرد: هشت استان کشور از بهمن ماه سال ۹۷ درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفته اند و ۳ استان هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان بیشتر درگیر این پدیده قرار گرفته اند و هنوز کشور به این باور و اهمیت موضوع نرسیده اند.
 
مرادی اظهارداشت: رحمانی فضلی وزیر کشور باید با جدیت بیشتری به موضوع هجوم ملخ‌ها ورود کند و از قدرت و اختیاراتش استفاده می‌کرد باید از ظرفیت ملی استفاده کنیم.
 
نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس خاطرنشان کرد: با نامه نگاری، پیگیری و خواهش و تمنا ۱۰ میلیارد تومان برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها در ۸ استان کشور در نظر گرفته اند. این در حالی است که در استان هرمزگان تا کنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است. تخصیص ۱۰ میلیارد تومان نشان می‌دهد دولت موضوع مبارزه با ملخ را جدی نگرفته است.
 
وی تصریح کرد: از این به بعد مبارزه با موج‌های بعدی هجوم ملخ‌ها از توان جهادکشاورزی خارج است و اگر تمام دستگاه‌ها وارد نشوند اتفاقات وحشتناک بیشتری خواهد افتاد.
 
به گفته مرادی، تامین خودرو و نیروی انسانی مورد نیاز از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی عنوان کرد: استانداری هرمزگان از محل اعتبارات ستاد بحران برآورد خسارت کشاورزان را باید انجام دهند تا خیال کشاورزان هم آسوده باشد.
(جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها