پنج شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۳۲۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مدیرعامل شرکت غله سمنان: ۱۷ هزار تن گندم خریداری شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۱۷ هزار تن گندم در ۱۰ روز گذشته از کشاورزان استان سمنان به صورت تضمینی خریداری شد.

محمدباقر منوچهری افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا یک هفته آینده بیش از ۲۰ هزار تن گندم مرغوب از شهرستان های گرمسار و آرادان برداشت می شود.
وی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۸-۹۷ قیمت خرید تضمینی یک کیلوگرم گندم ۱۷ هزار ریال است، گفت: تولید این محصول راهبردی براساس پیش بینی ها در سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته دست کم ۲۵ درصد افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان ادامه داد: برداشت گندم در سمنان با توجه به تنوع اقلیم در استان از اوایل خرداد تا پایان مرداد ادامه می یابد و مطالبه گندم کاران در کمترین زمان ممکن پرداخت می شود.
منوچهری تصریح کرد: در روزهای آینده برداشت گندم از مزارع دیگر شهرستان های استان سمنان آغاز می شود و دولت محدودیتی در خرید این محصول راهبردی ندارد.
وی اضافه کرد: کشاورزان در فروش محصول به دولت اقدام کنند و به هیچ عنوان این محصول راهبردی را با وعده قیمت چند برابری به افراد سودجو نفروشند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: سمنان از استان های پیشتاز در تولید گندم است که با برنامه ریزی اصولی و اصلاح الگوی کشت درصدد افزایش تولید در این بخش در سال های آینده هستیم.
در سال زراعی جاری حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف کشور زیر کشت گندم رفته است.

(پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها