پنج شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۱
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۸۶۳۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
فارس
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

عرضه ماءالشعیر معروف بدون درج تاریخ انقضا و قیمت

یک شرکت معروف تولیدکننده ماءالشعیر، محصولاتش را بدون درج تاریخ تولید، انقضاء و قیمت در کشور عرضه می‌کند.

این روزها در حالی شاهد تبلیغات گسترده یکی از برندهای ماءالشعیر در رسانه‌ها هستیم که بر روی بطری‌های این محصول نه تاریخ تولید درج شده، نه تاریخ انقضا و نه از درج قیمت خبری هست!
این در حالی است که درج تاریخ تولید و انقضا از مهمترین الزامات تولید یک محصول است و در حال حاضر حتی بر روی تولیدات خانگی نیز تاریخ انقضا درج می‌شود. در عین حال، درج تاریخ یکی از شاخص‌های کیفیت کالا به حساب می‌آید.
به هر حال در شرایط فعلی که نابسامانی در قیمت‌گذاری کالاها کم اتفاق نمی‌افتد، نظارت بیشتر دستگاه‌های مسئول از اهمیت بالایی برخوردار است تا از عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته و ایجاد مسمومیت در مصرف کنندگان جلوگیری شود.
اکبر تقوی شوازی، مدیر کل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیشتر در خصوص درج قیمت روی کالا با اشاره به مواد 15،16 و65 قانون اصلاح شده نظام صنفی مصوب 12 شهریورماه 92 مجلس شورای اسلامی، ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی‌ مصوب 19 مهرماه 1373 مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام و نیز ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفته بود: تمام عرضه کنندگان کالا و خدمات اعم از تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان، فروشندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات موظفند درج قیمت یا الصاق برچسب روی کالا و یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند.
شوازی تمام واحدهای تولیدی را مکلف به درج قیمت مصرف کننده بر روی بسته بندی کالاها با رعایت ضوابط قیمت گذاری هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و درصدهای سود مصوب دانسته و گفته بود: عوامل توزیع و عرضه کننده کالا از قبیل شرکت‌های پخش، واحدهای عمده فروش و خرده فروش، فروشگاه‌های زنجیره ای واتحادیه های تعاونی مصرف نیز مکلف به رعایت ضوابط و ضرایب سود مصوب مربوطه در فرآیند زنجیره تامین و توزیع کالا هستند تا کالا حداکثر به قیمت درج شده بر روی بسته بندی آن به دست مصرف کنندگان برسد.

(پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها