پنج شنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۳۱۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

حجتی: اعتبارات خسارت سیل در ۲ استان پرداخت شده است

وزیر جهادکشاورزی گفت: تاکنون کشاورزان ۲ استان شمالی کشور از اعتبارات جبران خسارت های سیل بهره مند شده و سایر استان هنوز اعتباری دریافت نکرده اند.

محمود حجتی در نشست علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با خانواده شهدا، روحانیان، نخبگان، فعالان اقتصادی و مدیران خراسان شمالی اظهار داشت: پرداخت اعتبارات برای جبران خسارت‌های کشاورزی در استان گلستان و مازندران بوده البته قرار است یکشنبه هفته آتی در این باره تصمیم گیری شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره ظرفیت‌های کشاورزی در خراسان شمالی گفت: در این استان ظرفیت‌های خوبی برای رونق بخش کشاورزی وجود دارد اما به آن خوب توجه نشده است.
وزیر جهادکشاورزی افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، یکی از مزیت‌ها است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد البته توسعه گلخانه‌ها در این استان ضعیف بوده است.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند برای ایجاد و توسعه گلخانه از تسهیلات اشتغال زای روستایی بهر مند شوند.
وی با اشاره به زمینه‌های توسعه کشت گیاهان دارویی در خراسان شمالی گفت: این استان، مستعد توسعه این کشت‌ها است و بویژه در زمین‌های شیبدار می‌توان برای کشت این گونه‌های گیاهی اقدام کرد.
حجتی در باره مشکلات تقابل منابع طبیعی و آبخیزداری و معدنکاران برای فعالیت‌های معدن در عرصه‌های طبیعی اظهار داشت: معدن کار نباید گرفتار مردم شود و باید منابع طبیعی با هم افزایی، میان مرتعدار و معدنکار میانجی گر باشد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: در توسعه فعالیت‌های معدنی، هم حقوق عرفی دامدار منظور شود و البته باید از فعالیت‌های معدن هم حمایت کرد.
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، علی لاریجانی را در سفر ۲ روزه اش به خراسان شمالی همراهی می کند.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

(پنج شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها