چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۳۰۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولیدکنندگان محصولات دامی، مسئول کیفیت نهایی هستند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: این سازمان برای رفع موانع تولید خود را مسئول می داند اما در مقابل بدون تعارف به کیفیت محصولات نظارت می کند، مو را از ماست بیرون می کشد و تولیدکنندگان را مسئول کیفیت محصول نهایی می داند.

علیرضا رفیعی پور امروز (چهارشنبه) در همایش مدیریت تضمین کیفیت و رونمایی از کتاب راهنمای مکمل سازی دامی در هتل لاله تهران افزود: سازمان دامپزشکی موظف به رفع هر نوع مانع بر سر راه تولید است و در این رابطه با وجود حجب و حیای تولیدکنندگان آنها حق دارند بر مبنای قانون آن را از این سازمان مطالبه کنند. این سازمان به دنبال رفع همه موانع تولید بر سر راه تولیدکنندگان است و بر اساس دستورالعمل موجود، تولیدکنندگان می‌توانند این موضوع را مطالبه کنند.
 
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان بر مبنای قانون می‌توانند هرگونه کوتاهی در این مورد را مواخذه کنند، گفت: به طور نمونه سازمان دامپزشکی در زمینه رفع موانع تولید می کوشد فرآیند صدور پروانه‌ها را اصلاح کند، اما در نقطه مقابل آن بدون تعارف در بررسی و نظارت بر کیفیت محصول مو را از ماست بیرون می‌کشد.
 
به گفته وی، سازمان دامپزشکی کشور در کنار تلاش برای کاهش موانع تولید، آنها را مسئول محصول نهایی می‌داند.
 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سه گام مهم واگذاری امور به مردم، تاکید بر تقویت دانش و جوانگرایی در دستور کار این سازمان قرار دارد، اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده باید از شرایط سخت تحمیلی به نفع خروج از وابستگی بالای صنعت مکمل سازی استفاده کرد.
 
وی با اشاره به سابقه ۷۰ ساله صنعت دام و طیور به صورت تولید انبوه و صنعتی یکی از ابزارهای این صنعت را خوراک مناسب دانست که باید از وابستگی خارج شود.
 
رفیعی پور با تاکید بر توان خوداتکایی در تولید داخلی خوراک صنایع دام، طیور و آبزیان گفت: امروز اگر در اروپا محصولی تولید می‌شود، مامی‌توانیم به صورت همزمان آن را تولید کنیم و این افتخاری برای خروج از وابستگی هرچه سریعتر کشورمان خواهد بود.
 
در این همایش کتاب راهنمای فنی تولید و اصول تضمین کیفیت کارخانجات مکمل سازی که تألیف گروهی از مؤلفان اهل فن این صنعت است، تحت نظارت دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور رونمایی شد و از دست اندرکاران تألیف و انتشار آن تجلیل شد.
 
در رئوس این کتاب تاریخچه تولید مکمل و افزودنی ها، روش های تولید اجزا تشکیل دهنده افزودنی های خوراک، اختصاصات و تامین ها و مواد معدنی برای ساخت مکمل ها، طبقه بندی افزودنی های خوراک، ساختمان و تجهیزات و تکنولوژی و ماشین آلات مورد نیاز ساخت مکمل ها، شرح وظایف کارکنان، سازمان های تنظیم کننده مقررات و ثبت افزودنی ها، گاید لاین های معتبر به عنوان راهنمای تضمین کیفیت، تضمین کیفیت و مدیریت کیفی در کارخانه های تولید کننده مکمل و افزودنی، گواهینامه های معتبر جهت صدور پروانه تولید و فروش، برنامه های نظافت و کنترل آلودگی ها و نمونه برداری آمده است.
(چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها