چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۲۹۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

کود شیمیایی برای محصولات کشت بهاره توزیع می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زمان کوددهی به مزارع گندم به اتمام رسیده و اکنون زمان کوددهی به محصولات کشت بهاره است که طبق تقاضای کشاورزان توزیع می‌شود.

حسین عامری  افزود: تخصیص کود شیمیایی بر اساس سطح زیر کشت و توصیه‌های مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور صورت گرفته و بر این اساس بین شهرستان‌ها توزیع شده است.
وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها لیست کشاورزان مشمول را در اختیار عوامل خرید کود استان که متشکل از بخش خصوصی و تعاونی است قرار داده و کشاورزان با مراجه به عوامل مذکور، کود شیمیایی مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.
عامری با بیان اینکه کود شیمیایی مورد نیاز استان، تأمین شده است، خاطرنشان کرد: مشکلی از این بابت نبوده و کشاورزان، نگران نباشند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پاسخ به اینکه آیا بارندگی‌های ابتدای سال، تأثیری در روند مصرف کود و کاهش نیاز به آن داشته یا نه، گفت: کوددهی به افزایش بارندگی ربطی نداشته و نیاز گیاه به تغدیه باید برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع حتی ممکن است افزایش بارندگی، نیاز مزرعه به کود را افزایش دهد چرا که تشدید بارندگی موجب شسته شدن کودها به‌ویژه در اراضی دیم شده و نیاز به کوددهی مجدد می‌شود که بر این اساس، مصرف کود را افزایش می‌دهد.
عامری اظهار داشت: شرکت‌های خدماتی کشاورزی متعلق به بخش خصوصی بوده و تحت نظارت سازمان جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند و تعدادی از این شرکت‌ها عامل توزیع کود شیمیایی نیز هستند.
وی افزود: کشاورزان توجه داشته باشند که نرخ کودها در تمام مناطق استان، یکسان بوده و کود به نرخ آزاد وجود ندارد.
عامری خاطرنشان کرد: مجموع سطح زیر کشت استان، ۴۴۰ هزار هکتار است که ۳۳۰ هزار هکتار، دیم و ۱۱۰ هزار هکتار نیز آبی و شامل مواد غذایی مانند گندم، کلزا و لوبیا است.
وی تصریح کرد: تمام این محصولات بیش از نیاز استان تولید شده و نیازی به خرید از سایر استان‌ها وجود ندارد.

(چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها