چهارشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۹
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۸۶۲۹۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

عوارض صادراتی خرما لغو شد

دبیر میز ملی خرما گفت: عوارض وضع شده بر صادرات این محصول پس از گذشت ۱۴ روز و با پیگیری های صورت گرفته در این میز از سوی ستاد تنظیم بازار لغو شد.

قاسم محمد زاده افزود: یک میلیون تن خرما در کشور تولید می شود که از این میزان بیش از ۱۷۰ هزار تن سهم استان بوشهر است.
 
وی بیان کرد: میزان ارز آوری خرمای کشور ۵۰۰ میلیون دلار است که از این میزان ۵۰ میلیون دلار آن مربوط به بوشهر است.
 
محمدزاده یادآور شد: از استان بوشهر سالانه ۳۰ هزار تن خرما از انواع کبکاب و زاهدی به کشورهای مختلف دنیا صادر می شود.
 
وی ادامه داد: روسیه، هندوستان، مالزی، کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه عمده مقاصد صادراتی خرمای استان بوشهر محسوب می شوند.
 
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: در استان بوشهر ۴۰ درصد خرمای تولیدی مازاد است که این میزان باید صادرات شود که لغو عوارض صادراتی اقدامی ارزشمند در این زمینه محسوب می شود.
 
محمدزاده افزود: میزبانی میز ملی خرما نیز با استان بوشهر است که این مهم یک ظرفیت ارزشمند برای پیگیری مسائل و مشکلات این حوزه محسوب می شود.
 
وی اظهار داشت: میزبانی این میز باعث شده تا هر گونه برنامه ریزی خرد و کلان در ارتباط با محصول خرما در استان بوشهر انجام گیرد.
 
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: امسال در استان های خرماخیز بوشهر، هرمزگان و فارس و همچنین مشهد، تبریز و تهران نمایشگاه خرما برپا می شود که این مهم گامی مهم در معرفی و افزایش سهم این محصول در سبد غذایی خانوارها است.
 
محمدزاده افزود: فعالان اقتصادی استان بوشهر و فعالان حوزه خرما شهریور ماه امسال در نمایشگاه مواد غذایی روسیه حضور پیدا می کنند.
 
وی عنوان کرد: در این زمینه علاوه بر روسیه پذیرش و اعزام هیات تجاری نیز پیش بینی شده که بزودی اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت می گیرد.
(چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها