سه شنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۶۲۸۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

ثبات قیمت گوشت گوسفندی در بازار/ قاچاق دام کماکان در حال انجام است

ملکی گفت: قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه در خرده فروشی‌ها ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان است.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفندی طی هفته‌های اخیر تغییری نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه در خرده فروشی‌ها ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان است.
وی از آرامش حاکم بر بازار گوشت خبر داد و گفت: با توجه به آنکه بازار گوشت گوسفندی نسبت به ایام بعد از ماه مبارک رمضان رونقی نداشته است، بنابراین هیچ افزایش و کاهشی در قیمت‌ها نخواهیم داشت.
ملکی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و احتمال افزایش عرضه دام نمی‌توان پیش بینی خاصی راجع به قیمت گوشت در روز‌های آتی داشت.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قاچاق دام کمابیش در حال انجام است، بیان کرد: اگرچه میزان خروج دام از کشور چشمگیر نیست، اما کنترل آن در ثبات قیمت بازار داخل تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده نداریم، اظهار کرد: با وجود عرضه مناسب دام زنده در میادین، اما خریدار چندانی در بازار وجود ندارد که این امر بر رکود بازار دامن زده است.
ملکی با بیان اینکه واردات گوشت برقرار و در حال توزیع به بازار است، گفت: گوشت‌های وارداتی با نرخ مصوب از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
این مقام مسئول قیمت هر کیلو دام زنده را ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به ورود به فصل عرضه دام داخل، کنترل قاچاق تاثیر بسزایی در افزایش عرضه و کاهش قیمت گوشت در بازار داخل دارد. همانگونه که در ایام پایانی سال، افزایش نظارت بر خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور بر کاهش قیمت گوشت تاثیر بسزایی گذاشت.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و پایان ماه رمضان، بسیاری از مردم از خرید گوشت فاصله گرفتند که همین امر موجب شده تا بازار دچار رکود شود.

(سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۶:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها