سه شنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۰
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۶۲۸۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

کاهش نرخ مرغ در بازار/ تعیین تکلیف قیمت مرغ باز هم به تعویق افتاد

چهار آیین از کاهش ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو لاشه مرغ ۱۰ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

برومند چهار آیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی از کاهش ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و لاشه مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.
وی کاهش تقاضا و قدرت خرید خانوار در روز‌های پایانی ماه را عامل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به روند کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ تا پایان خرداد تغییر محسوسی نداشته باشد.
چهار آیین ادامه داد: فروش مرغ کمتر از قیمت تمام شده تولید بر روند تولید و عرضه در ماه‌های آتی تاثیر بسزایی خواهد داشت چرا که با وجود افزایش هزینه‌های تولید و نوسان غیر منطقی ریزمغذی‌ها بسیاری از مرغداران تمایلی به جوجه ریزی واحد‌های تولیدی خود ندارند.
این مقام مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ یک هزار و ۵۰۰ تومان زیان می‌کنند که ادامه این روند به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیست.
وی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی نسبت به روز‌های گذشته تغییر محسوسی نداشته است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ تا ۴ هزار و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد.
چهار آیین با انتقاد از تاخیر در جلسه بررسی تعیین قیمت مرغ گفت: اگرچه قرار بود در ۲۰ خرداد ستاد تنظیم بازار جلسه‌ای با حضور نمایندگان تشکل‌ها تشکیل دهد تا قیمت جدید مرغ بررسی و تصویب شود، اما متاسفانه این جلسه برای بار دوم به دلایل نامعلوم به تعویق افتاد.
عضو هیئت مدیره  کانون سراسری مرغداران گوشتی در پایان نرخ پیشنهادی هر کیلو مرغ زنده از سوی وزارت جهاد کشاورزی را ۸ هزار و ۸۰۰ و لاشه مرغ ۱۲ هزار و ۹۶۰ تومان اعلام کرد و افزود: از آن جا که این نرخ مورد قبول تشکل‌ها نیست، امیدواریم هفته آینده جلسه بررسی و تصویب قیمت جدید از سوی ستاد تنظیم بازار برگزار شود تا مرغدارای که نسبت به ادامه تولید تردید دارند، بتوانند به مدار تولید مجدد بازگردند تا در ماه‌های آتی دچار کمبود در عرضه و قیمت‌های گزاف نشویم.

(سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها