سه شنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۲۸۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم وجود دارد/ کشاورزان از فروش گندم به دلالان خودداری کنند/ 100 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: کشاورزان از فروش گندم خود به دلالان خودداری کنند چرا که با پیگیری‌های که در جریان است احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم وجود دارد.

علی‌قلی ایمانی  با تاکید بر اینکه دولت تا امروز مطالبات گندمکاران را 100 درصد پرداخت‌ کرده است، اظهار کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند دلالان کمتر مجال حضور پیدا می‌کنند، اما کشاورزانی هستند که به دلیل فشار اقتصادی تن به فروش محصول خود به دلالان می‌دهند.
 
وی ادامه داد: ما به این کشاورزان توصیه می‌کنیم که صبور باشند چرا که افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در حال پیگیری است و به زودی خبرهای خوبی برای آن‌ها خواهیم داشت.
 
ایمانی در پاسخ به این پرسش که در صورت تصویب افزایش قیمت خرید تضمینی کشاورزانی که تا امروز محصول خود را تحویل مراکز خرید داده و پول آن را دریافت کرده‌اند چه خواهند شد، گفت: در صورت تصویب افزایش قیمت خرید تضمینی مابه‌التفاوت پول گندم کشاورزی که محصول خود را تحویل و پول دریافت کرده‌اند به حساب آن‌ها واریز می‌شود.
 
وی به کشاورزانی که تن به سلف خری( پیش فروش) محصول داده‌اند نیز توصیه کرد که اجازه ندهند مابه‌التفاوت واریز پول گندم به جیب سلف‌خران برود.
 
به گفته ایمانی؛ کشاورزانی که گندم خود را پیش‌فروش می‌کنند بر سر قیمت تضمینی یک هزار و 700 تومان با سلف‌خران توافق کرده و  کارت واریز پول گندم را در اختیار سلف‌خران قرار داده‌اند تا زمانی که دولت پول محصول را واریز می‌کنند امکان برداشت داشته باشند، در این شرایط در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی مابه‌التفاوت پول متعلق به کشاورزان است.
 
نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران میزان خرید گندم از کشاورزان تا امروز را بیش از 3 میلیون تن اعلام کرد.
 
ایمانی گفت: تقریبا به پایان خرید گندم در مناطق معتدل رسیده‌ایم و تا چند روز آینده خرید محصول در مناطق سردسیر آغاز می‌شود.
(سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها