یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۲۱:۰۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۶۲۱۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایرنا
سرویس سرویس عمومی

کمیته جداگانه ای برای صنایع غذایی در سازمان غذا و دارو ایجاد می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: هرچند گردش مالی و اهمیت حوزه غذا زیاد است، اما باید بررسی مشکلات غذا را از دارو تفکیک کرد. به همین علت برای حوزه غذا کمیته جداگانه ای از دارو و با کمک صاحب نظران تولید، توزیع، واردات و صادرات صنایع غذایی ایجاد می کنیم.

سعید نمکی درباره انتقادهای مطرح شده درباره توجه بیشتر به دارو و تجهیزات پزشکی نسبت به صنایع غذایی در تغییرات اخیر سازمان غذا و دارو، افزود: به موضوع غذا جداگانه پرداخته می شود و می خواهیم مجموعه جداگانه ای برای حوزه غذا ایجاد کنیم. زیرا درباره کارخانه های مواد غذایی مشکلات کمتری نسبت به حوزه دارو وجود دارد و از طرفی کمبودی در حوزه غذا به اندازه دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.
سرعت تصمیم گیری ها در غذا و دارو کند بود
وزیر بهداشت درباره تغییرات ایجاد شده اخیر در سازمان غذا و دارو و ایجاد قرارگاه در این سازمان، افزود: احساس کردیم سرعت تصمیم گیری ها در سازمان غذا و دارو با شرایط فعلی کشور خیلی هماهنگ نیست.
وی ادامه داد: هرچند داروی مردم به هر ترتیب فراهم شده، اما به شدت فشار تحریم ها حس می شود. آمریکایی ها با وجود اینکه می گویند دارو و کالاهای اساسی تحریم نیست، دروغ می گویند. زیرا تمام راه های نقل و انتقال پول را مسدود کردند و در نتیجه ضروری بود که به سازمان غذا و دارو به عنوان قرارگاه جهادی نگاه شود و به صورت مستقیم شخصاً بر مسائل نظارت داشته باشم.
منتقدان تا صاحبان صنایع را دعوت کردیم
نمکی درباره انتخاب اعضای هیات اجرایی قرارگاه سازمان غذا و دارو و شورای مشورتی دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: تیمی که انتخاب شد قرار است هرکدام کار مشخصی را دنبال کنند تا در ماه های آتی چیزی با عنوان کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نداشته باشیم.
وی افزود: تعدادی از اعضای این تیم از همکاران خود ما بودند و تعدادی هم یا صاحب صنعت یا نماینده بخش خصوصی بودند و همواره انتقاد و گلایه داشتند که سازمان غذا و دارو مشکلات آنها را با انصاف دنبال نمی کند. در نتیجه همه این افراد را دعوت کردیم تا مدیریت مشارکتی ایجاد شود و کار مردم را با مشارکت خود مردم دنبال کنیم و به نتیجه برسیم.
وزیر بهداشت روز چهاردهم خرداد ۹۸ طی حکمی محمد رضا شانه ساز را به عنوان سرپرست سازمان غذا و دارو و مدیر اجرایی قرارگاه تامین واردات مواد اولیه صنعت داخلی و داروهای ساخته شده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور منصوب کرد.
وی در بخشی از حکم خود خطاب به شانه ساز نوشته بود: بدیهی است اداره آن مجموعه (سازمان غذا و دارو) به شیوه قرارگاهی و با مشارکت دیگر اعضای منتخب اینجانب به عنوان هیات اجرایی تحت نظر مستقیم وزیر تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد یافت.
نمکی همان روز در احکامی جداگانه اعضای هیات اجرایی قرارگاه سازمان غذا و دارو و شورای مشورتی دارو و تجهیزات پزشکی را نیز منصوب کرد.
(یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸) ۲۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها