یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۱۹۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به ۵۳۲ هزار هکتار رسید

درگاهی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های وزارت جهاد کشاورزی، با اقدامات پیشگیرانه تاکنون در ۵۳۱ هزار و ۸۸۰ هکتار از اراضی ۹ استان جنوبی کشور با آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است.

محمدرضا درگاهی اظهار داشت: سازمان‌های جهاد کشاورزی ۹ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان (جیرفت)، بوشهر، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی طی ۴ ماهه گذشته درگیر مبارزه گسترده با آفت ملخ صحرایی هستند و جمع ریزش این نوع ملخ از بهمن ماه سال گذشته تا پایان روز گذشته (۱۷ خردادماه) تعداد ۱۵۳ ریزش بوده است.
وی گفت: بر اساس این گزارش علیرغم کمبود برخی تجهیزات و منابع لازم، اقدامات پیشگیرانه و سم پاشی عرصه‌های درگیر با قدرت در این استان‌ها در حال انجام است و تا جای ممکن از ورود و خسارت گسترده ملخ صحرایی به اراضی زراعی و باغی کشور جلوگیری شده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: تاکنون در استان سیستان و بلوچستان در سطح ۱۴۱۵۰۰ هکتار، در جنوب کرمان (جیرفت) ۱۲۷۴۶۲ هکتار و در استان هرمزگان در مساحتی به وسعت ۱۱۱۲۶۲ هکتار عملیات سمپاشی و مبارزه با کلنی‌های ملخ صحرایی انجام شده است.
درگاهی ادامه داد: سطح مبارزه با این آفت تا روز جمعه ۱۷ خردادماه در استان بوشهر ۸۶۲۷۰ هکتار، خوزستان ۲۷۲۸۷ هکتار، فارس ۲۴۲۰۴ هکتار، کرمان ۸۸۰۰ هکتار، کهگیلویه و بویراحمد ۴۹۰۰ هکتار و در خراسان جنوبی به ۱۹۵ هکتار رسیده است.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش بینی‌های انجام شده، فاز اول عملیات مبارزه با آفت ملخ تا پایان مرداد ماه و در سطح ۷۵۰ هکتار از اراضی کشور ادامه خواهد داشت.

(یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها