شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۰
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۶۱۷۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

مجلس تداوم گرانی کالاهای اساسی را بررسی می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات می گوید گرانی و نوسان قیمت کالاهای خوراکی در مجلس پیگیری می شود.

علی قربانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به گرانی سیب زمینی در روزهای اخیر، گفت: پیش از این نیز شاهد افزایش قیمت سیب زمینی بوده ایم که دولت علت این افزایش را صادرات این محصول عنوان کرد و به محض مدیریت صادرات کاهش قیمت سیب زمینی رقم خورد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: افزایش مجدد این کالا هنوز مشخص نیست واگر افزایش صادرات باعث افزایش قیمت آن شده است، باید دولت پاسخگو باشد چرا که انتظار می رفت در صورتی تاثیر منفی صادرات بر قیمت کالا، صادرات آن متوقف شود.
 
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از نوسان قیمت کالاهای ضروری و مواد غذایی، بیان داشت: اولویت دولت باید تامین نیاز داخلی و اساسی مردم باشد و در صورتی که بیش از نیاز داخل کالایی تولید شد آن را به خارج از کشور صادر کند، از این رو در افزایش قیمت سیب زمینی وزارت جهادکشاورزی و وزات صنعت، معدن و تجارت مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
 
 
باید سیاست جلوگیری موقت صادرات در دستور کار دولت قرار گیرد
 
وی با بیان اینکه به این دو وزارتخانه تذکر جدی داده می شود، عنوان کرد: موضوع گرانی مواد خوراکی و کالاهای اساسی از مسائلی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، با شروع کار مجلس علت افزایش قیمت سیب زمینی را پیگیری می کنیم.
 
قربانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: در شرایطی که نوسان قیمت محصولات خوراکی و کالاهای اساسی به مردم فشار وارد می کند باید سیاست جلوگیری موقت صادرات در دستور کار دولت قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت باید رویه ای را در پیش بگیرد که قیمت کالاهای اساسی با تصمیمات مقطعی دست خوش تغییر نشود چرا که مردم به اندازه کافی زیر فشار گرانی و تورم کمر خم کرده اند.
(شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها