شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۸۶۱۷۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
مهر
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

بخش خصوصی گندم کشاورزان را با قیمت بهتری می‌خرد

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم‌کاران با بیان اینکه عده ای در داخل گندم را با قیمتی بالاتر از نرخ دولتی از کشاورزان خریداری می‌کنند، گفت: کشاورزان تمایل دارند محصول خود را با نرخ آزاد بفروشند.

علی خان محمدی، دبیر اجرایی بنیاد ملی گندم کاران ایران  با بیان اینکه در تمام استان‌های کشور، گندمکارانی هستند که گندم خود را تحویل دولت نمی‌دهند و با نرخ بالاتر به فروش می‌رسانند، گفت: کشاورزان تمایل دارند محصول خود را با قیمت آزاد به فروش برسانند.
 
خان محمدی با اشاره به اینکه تولید گندم در سال جاری حدود ۲۵ درصد رشد دارد، افزود: اینکه دولت چه مقدار از این تولید را می‌تواند خرید کند بستگی به نحوه خرید و مشوق‌هایی که به کشاورزان می‌دهد دارد. ضمن اینکه مسئولان وزارت جهاد بارها اعلام کرده اند که مشوق‌ها و امتیازاتی قرار است به کشاورزان داده شود اما سوال اینجاست چه زمانی قرار است این اتفاق رخ دهد؟ آیا بعد از اتمام برداشت دولت می‌خواهد این کار را انجام دهد؟
 
وی درباره اینکه برخی مسئولان از افزایش خرید گندم در سالجاری نسبت به سال گذشته خبر می‌دهند، گفت: کشاورزان به کسانی که محصولشان را با مبالغ بالاتر می خرند، تحویل می‌دهند. بنده بعید می دانم که کشاورز گندمش را به کسی که کیلویی ۲,۲۰۰ تومان خرید می‌کند نفروشد و آن را کیلویی ۱,۷۰۰ تومان تحویل دولت بدهد.
 
خان محمدی درباره اینکه آیا این گندم‌ها به خارج از کشور قاچاق می‌شود؟ افزود: خیر، افرادی در داخل این گندم‌ها را خریداری و جمع آوری می‌کنند و اینکه با توجه به ممنوعیت صادرات چگونه می‌خواهند این کالا را بفروشند معمایی است که ما نیز پاسخ آن را نمی‌دانیم.‌
 
وی با بیان اینکه ما از سال گذشته مرتب درباره اینکه پایین بودن نرخ خرید تضمینی ممکن است به خروج گندم از کشور منجر شود، هشدار داده ایم، اضافه کرد: در حال حاضر نیز همه به دنبال منافع خود هستند و دولت باید مراقب کند که چنین اتفاقی رخ ندهد.
(شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها