شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۶۱۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تعیین تکلیف نرخ مرغ دوشنبه آینده

عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشتی با بیان اینکه دوشنبه آینده قرار است نرخ جدید مرغ در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی و تصویب شود، گفت:با پیشنهادات وزارت جهاد دراین زمینه موافق نیستیم.

برومند چهارآئین اظهارداشت: قیمت مرغ طی روزهای اخیر که تعطیلات بوده نسبت به روزهای گذشته تفاوتی نداشته است.
وی متوسط قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده را ٨٢٥٠ تومان اعلام و اضافه کرد: در استان‌هایی مانند گلستان و گیلان قیمت این کالا از ٨٠٠٠ تومان پایین‌تر است چون عرضه در این استان‌ها بر تقاضا پیشی دارد همچنین در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی قیمت بالاتر از ٨٥٠٠ تومان است چون معمولاً در این استان‌ها کمبود عرضه داریم و قیمت مقداری بیشتر است.
چهارآئین متوسط کشوری قیمت لاشه مرغ را ١٢ هزارتومان اعلام و اضافه کرد: قرار است دوشنبه ٢٠ خردادماه ستاد تنظیم بازار جلسه‌ای تشکیل دهد و در این جلسه قیمت جدید مرغ بررسی و تصویب شود.
وی با بیان اینکه نمایندگان تشکل‌ها نیز قرار است در این جلسه حضور داشته باشند و از حقوق تولیدکنندگان دفاع کنند، افزود: قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای مرغ زنده ٨٨٠٠ تومان درب واحدهای مرغداری و ١٢ هزار و ٩٦٠ تومان برای لاشه آن است که این نرخ‌ها مورد قبول ما نیست.
چهارآئین ادامه داد: ما معتقدیم قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری در شرایط کنونی باید ٩٥٠٠ تومان و لاشه مرغ کیلویی ١٤ هزارتومان باشد تا تولیدکنندگان زیان نکنند و مجبور به واردات این کالا نشویم.

(شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها