سه شنبه / ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۴
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۸۶۱۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

مطرح کردن قاچاق دام بهانه ای برای بر هم زدن بازار/روند کاهش قیمت گوشت در بازار ادامه دارد

پوریان گفت: برخی قصابان با مطرح کردن قاچاق مجدد دام قصد دارند تنظیم بازار را بر هم بزنند و با نرخ‌ بالا گوشت را عرضه کنند.

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور پیرامون مباحث مطرح شده از سرگیری قاچاق مجدد دام از مرز‌های کشور اظهار کرد: با توجه به تمهیدات مسئولان دولتی، قاچاق دام نسبت به گذشته از مرز‌های کشور کمتر شده است چرا که امکان جابه جایی دام وجود ندارد.
وی افزود: هم اکنون برخی قصابان با مطرح کردن قاچاق مجدد دام قصد دارند که تنظیم بازار را بر هم بزنند و همچنان با نرخ‌های بالایی اقدام به عرضه گوشت کنند. این در حالی است که با عرضه گسترده داخلی در کنار واردات پیش بینی می‌شود که روند کاهش قیمت همچنان در بازار ادامه یابد.
پوریان نرخ هر کیلو دام زنده سبک درب دامداری را ۳۵ تا ۳۶ هزار و میادین ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با عرضه فراوان دام از پایان خرداد پیش بینی می‌شود که قیمت دام زنده به نرخ واقعی خود که ۳۲ تا ۳۴ هزار تومان است، برسد.
رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با انتقاد از عرضه شقه گوسفندی با نرخ ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان در خرده فروشی‌ها بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی با وزن سبک ۷۵ تا ۷۶ هزار و وزن سنگین ۶۹ تا ۷۰ هزار تومان است که عرضه با نرخ‌های کنونی در خرده فروشی‌ها به معنای گران فروشی است.
رئیس شورای تامین کنندگان دام با اشاره به اینکه واردات گوشت قرمز کماکان در حال انجام است، بیان کرد: هم اکنون گوشت از کشور‌های آسیای میانه و استرالیا با قیمت‌های مناسبی وارد و در اختیار بازار قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط مناسب بارش و مراتع، ۹۰ درصد فشار بر دامداران به سبب تامین علوفه و نهاده کاهش یافته است که از پایان خرداد با ازدیاد عرضه دام، بسیاری از دامداران نگران نبود بازار و انباشت دام در واحد‌ها هستند.
پوریان در پایان واردات گوشت با ارز نیما را دلیل ثبات قیمت لاشه در بازار دانست و گفت: با توجه به اختصاص ارز نیما و رقابت میان واردکنندگان و تولیدکنندگان داخل التهاب بازار گوشت قرمز تا حدی فروکش کرده است که با استمرار این روند بازار خوبی را برای گوشت قرمز متصور هستیم.

(سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها