دوشنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۶۱۲۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
ایلنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ملخ‌های مهاجم منبع پروتئینی مناسب برای دام و طیور هستند/ ملخ های زنده در بندر عباس خرید تضمینی می‌شوند

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: فرماندار شهر بندر عباس ملخ‌های مهاجمی که زنده‌گیری شده باشد را از مردم خرید تضمینی می‌کند و هدف از این اقدام علاوه بر مبارزه مکانیکی با این آفت، استفاده آن‌ها در تهیه خوراک دام و طیور اعلام شده است.

رضا میر ، با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات کشور در مقابل این تصمیم فرماندار شهر بندرعباس موضع‌گیری نمی کند، اظهار کرد: پیش‌تر سازمان حفظ نباتات نیز اعلام کرده بود که حاضر به همکاری با شرکتهایی است که توان زنده گیری ملخ‌های مهاجم با استفاده از ابزارهای خاص و در حجم مناسب دارند.
 
وی ادامه داد: زنده‌گیری ملخ‌های مهاجم روش مبارزه مکانیکی است، ضمن اینکه ملخ‌های مهاجم منبع پروتئینی مناسبی هستند که می‌توان در خوراک دام و طیور از آن‌ها استفاده کرد.
 
به گفته میر؛ اگر اقدام فرماندار شهر بندر عباس هدفدار و در حجم قابل قبولی انجام شود می‌تواند نسبتا موثر باشد.
 
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در پاسخ به این پرسش که چرا اصرار بر زنده‌گیری ملخ‌های مهاجم دارید، گفت: دلیل اینکه بر زنده‌گیری ملخ‌های مهاجم اصرار می‌شود این است که احتمال آلوده بودن آن‌ها به سم به حداقل برسد، چرا که در صورت مسمومیت امکان استفاده در خوراک دام و طیور وجود ندارد.
 
میر در پایان تاکید کرد: مبارزه مکانیکی روش مناسب و کم خطری است، اما اینکه مردم به صورت انفرادی چقدر بتوانند ملخ‌ها را ‌زنده گیری کنند و تا چه حد در مبارزه با این آفت موثر است، ما اظهار نظری نمی‌کنیم.
 
به گزارش ایلنا؛ فرماندار بندرعباس گفته است "برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها و ارتقاء معیشت روستاییان، هر روستایی می‌تواند به ازای تحویل هر کیلو ملخ زنده به دهیار، ۸ هزار تومان دریافت کند."
(دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها