یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۸۶۰۹۲
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

عرضه مرغ پایین تر از نرخ مصوب/هیات‌های مذهبی مشکل خرید ندارند

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه مرغ پایین تر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود، گفت: هیات‌های مذهبی هیچ مشکلی برای خرید ندارند.

ورناصری در پاسخ به اینکه آیا برنامه تحویل گوشت و مرغ به هیأت‌ها دارید؟ گفت: قیمت گوشت مرغ در بازار آنقدر پایین است که نگران هستیم در صورت چنین عرضه‌ای قیمت بسیار پایین بیاید و تولیدکنندگان متضرر شوند. آن‌طور که وزارت جهاد کشاورزی تصویب کرده بود قیمت مرغ کیلویی 11 هزار و 500 تومان خط تعادلی بود که هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده متضرر نمی‌شدند اما در حال حاضر قیمت مرغ به کیلویی 10 هزار و 500 تومان و در برخی استان‌ها به کمتر 10 هزار تومان رسیده است.
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: سود مصرف‌کننده و تولیدکننده در تولید پایدار است. زمانی که تولید تداوم دارد انتظار است که قیمت در بازار هم متعادل شود بنابراین تمام تلاش ما برای کمک به تولید پایدار است. 
 
وی ادامه داد: طبق تصویب ستاد تنظیم بازار در حال حاضر مرغ مازاد در بازار را جمع‌آوری می‌کنیم تا با متعادل کردن قیمت تولیدکنندگان متضرر نشوند و این کار قطعاً به سود مصرف‌کنندگان هم است. 
 
به گفته ورناصری، طی روزهای گذشته قیمت مرغ در بازار به پایین‌تر از نرخ مصوب رسیده است و باید تمام تلاش ما به ایجاد تعادل عرضه و تقاضا و همچنین قیمت در بازار باشد.
 
وی همچنین در مورد قیمت گوشت، گفت: طی چند ماه گذشته روند کاهشی قیمت گوشت آغاز شده و کیلویی 10 تا 15 هزار تومان کاهش یافته است. هر گونه ایجاد تقاضای جدید می‌‌تواند قیمت را در بازار دوباره افزایشی کند و روند کاهشی قیمت را از مسیر منحرف کند.
 
به گفته ورناصری، افزایش واردات در کنار افزایش تولید با توجه به فصل بهار و آستانه تابستان قیمت گوشت را در روزهای آتی کاهش خواهد داد بنابراین برنامه و سیاست‌های ما هم باید با همسویی با این روند کاهشی قیمت باشد.
(یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها