یکشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۶۰۸۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اختصاص ۳۰میلیارد تومان به وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۳۰میلیارد تومان به وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها خبر داد.

علی‌محمد شاعری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود، اعضای کمیسیون جلساتی را با مسئولان جهاد کشاورزی درباره هجوم ملخ‌ها به کشورمان برگزار کردند"، گفت: در این جلسات درباره اعتباری که برای مقابله با هجوم ملخ‌ها مورد نیاز است بحث و بررسی‌های لازم انجام گرفت و مقرر شد تا 30 میلیارد تومان برای این موضوع از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شود.
وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه داشتیم بر همکاری با استانداری‌ها و فرمانداری‌های استان‌هایی که دچار این آفت شده‌اند، تأکید شد.
نماینده مردم بهشهر در مجلس با ابراز اینکه کمیسیون کشاورزی نیز همچنان پیگیر موضوع هجوم ملخ‌ها به برخی استان‌های کشور است، اضافه کرد: تاکنون 7 استان درگیر این موضوع بوده‌اند و امکان اینکه برخی از استان‌های دیگر درگیر این آفت خطرناک شوند وجود دارد که در همین راستا تأکید کمیسیون بر دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با این آفت این بوده که پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تصریح به اینکه "برخی کشورهای همسایه به‌مانند عربستان هم باید برای مقابله با هجوم ملخ‌ها همکاری‌ لازم با کشورمان را داشته باشند"، عنوان کرد: وزارت خارجه باید از طریق دیپلماسی تلاش کند تا کشورهای همسایه‌ای که درگیر این موضوع هستند با همکاری یکدیگر اقدامی را در راستای مقابله با آفت انجام دهند.
شاعری با تأکید بر اینکه امکانات کافی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها در کشور وجود دارد، گفت: تنها بحث موجود برای مقابله با این آفت خطرناک، کمبود اعتبار است که امیدواریم این موضوع از سوی سازمان برنامه و بودجه برطرف شود.

(یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها